• källerudd

Någon som är bra på det här med namn??

Jag och min sambo fick avslag på vårt namn förslag...fanns redan ett företag/varumärke med det namnet. Så nu är vi tillbaka på noll :S

Känns jätte tråkigt då vi nog trodde det skulle gå igenom...

Någon som är bra på det här med namn...
    Kan man få ihop något genom att plocka från våra namn Martina Rask, Johan Carlsson

eller

Vi gillar ord som, sand, vatten, is, lo, silver, strand, vind, sjö, hav, frost.... ni kanske förstå?!

eller

något kärleks fullt...

Snällga hjälp oss hitta det perfekta efternamnet

• Svar på tråden Någon som är bra på det här med namn??
  • Wunderlich

Lite inne på samma tema... Scare/Skare

raSK CARlsson - dvs sk från dig och car från Johan - tillsammans Scare (eller Skare om ni vill skippa C:et) - Jag skulle då vilja att det uttalades som ett svenskt ord (inte engelskt!!! Blä)

Skare har ju också en sorts koppling till era "kalla" favoritord - skare är ju något isigt, frostigt och vackert.

Hmmmm vad tycks?

Martina och Johan Scare/Skare

Inte så dumt enligt mig...

• Sörön10

Vad var det för namn ni funderat på? Nyfiken! =) Jag gillar era stavelser/ord men har inget förslag..

• Snufflan

MArtina Johan + vind Alltså Majvind

• fibobs

Martjoh (uttalas macho)kanske inte så romantiskt, men kul!

• Jojjo82

CArlsson RAsk + mell = Caramell = Karamell

• Åsa Erika

Sandefjord, Silvermo, Silversjö, Silverhav, Frostvik, Stjärnevik, Stjärfors, Frostsjö, Stjärnehav, Sandhav, Stjärnsjö.

Finns massa!!!

• källerudd

Tack för alla bra förslag..tyvärr är många av förslagen redan upptagna :S Av privatpersoner eller företag...Man måste ju vara helt ensam om det för att det ska gå igenom.

Namnet vi velat heta var Sandstrand.

Fortsätt gärna spåna hos oss står det still =(

• Kattpoet

Silverlo borde vara fritt.

Argentumson borde vara ledigt, Argentum är latin för silver.

Lynx är latin för lo, so varför inte lynx?

Lynxmare borde bli lohav efter som mare är hav.

Marelitus borde bli havsstrand, men det bör ni kolla upp med någon som kan latin.

Svar på tråden Någon som är bra på det här med namn??