• hella82

    Möhippa 6 veckor innan bröllop?

    Hej!
    Jag är ansvarig för min väns möhippa. Själv bor jag i Luleå, hon bor i Stockholm. Kan jag anordna möhippan 6 veckor innan själva bröllopet? Känns så tätt inpå om jag ska åka till Stockholm två gånger samma månad, så jag skulle gärna ta det med lite mellanrum. Funkar det eller finns det någon "maxgräns" på hur långt man får ha mellan möhippa och bröllop?

  • Svar på tråden Möhippa 6 veckor innan bröllop?
  • Julibrud och nästan 30

    Jag tycker 6 veckor är ok lycka till :)

  • Aleta

    Jag känner inte till några regler för när möhippan får vara. Jag har varit med om alla möjliga varianter.
    Om man ser till bruden själv är det bättre ju längre ifrån bröllopet det är eftersom stressen bara ökar ju närmare man kommer.

  • nicenettis

    vi hade möhippan för vår vän i maj hon gifte sig i agu. just för det skulle vara en överraskning

  • charmed84

    mitt var fyra veckor innan och det gick jätte bra. Det kan ju vara kul att ha det 6 veckor innan då blir det verkligen lite oväntat för bruden......ha det så kul........

  • Tattolady

    Jag gifter mig september och vet att mina vänner planerar möhippan i juni-juli någongång..
    Har fått igenom mitt önskemål om att åka bort en helg till kompisen som bor ett par mil bort, så vi fyra kommer vara där sen vet jag inte vad dom hittar på.
    Men när alla ska vara lediga från jobb skolor jag har barn hundar så kräver det lite planering och mig gör det inget om "möhippan" är 6 månader innan eller 1 vecka..

  • Martinaa

    Tycker 6-4 veckor innan bröllopet är precis lagom! :)

  • Heloise

    Jag fick min möhippa 11 juli och gifte mig 25 juli, så det var 2 veckor innan bara. Mig gjorde det inget alls, även om jag fattade att det skulle bli den helgen, de hade inte lagt det veckan innan. Men det är svårt när man har vänner ifrån olika ställen, som har barn, jobb etc. Personligen är jag mest glad över att jag FICK en möhippa, när den kommer är irrelevant

Svar på tråden Möhippa 6 veckor innan bröllop?