• Jolalu

    Hjälp med inbjudan

    Det här är vad som jag tänkt ska stå i inbjudan:

    _________________________

    inbjudes att övervara vigseln mellan
    ____________________
    och
    ___________________

    lördag 4 september i ________________________.
    Därefter bjuder vi på bröllopsmiddag i _______.

    Klädsel: Kavaj
    Kuveravgift: _____

    Anmäl senast 31 juli till _______.

    Skulle vilja ha med en dikt
    "att älska är inget, att vara älskad är något, att älska och vara älskad är allt"
    men var ska jag skriva den?
    Kommer att klistra in ibjudan i kortet och vill inte ha nåt på den andra sidan i "uppviket".

    Infoblad:

    Bar
    Efter middagen kommer öl och vin att säljas i baren till självkostnadspris.

    Barn
    Barn är välkomna att följa med på festen.

    Toastmaster
    Om ni vill förgylla vår dag lite extra kan ni gärna ta kontakt med vår toastmaster __________

    Presenter
    Eftersom vi valt att ha kuvertavgift undanber vi oss alla presenter!

    Specialkost
    Kom ihåg att säga till om ni vill ha specialkost när ni anmäler er.

    Kuvertavgift
    Pengarna betalas in på kontonummer __________.

    Hade tänkt att vi skulle ha en hemsida där det bl.a. skulle finnas vägbeskrivning men min M2B tyckte inte det. Och han har ju rätt i att den som kan titta på hemsidan lika gärna kan kolla eniro....

    Sen är det där med barn, vet inte hur jag ska formulera det. Kommer inte att skriva ut barnens namn i inbjudan men vill föräldrarna ha med dom så får dom följa, våra barn kommer att vara med ett tag. Vi hade inte tänkt ordna nå speciella aktivieter till dom, kanske ett lite avskilt bord där det finns ritgrejer eller nåt sånt. Ska ordna med barnvakt så det är klart att den personen säkert kan vara med dom andra barnen oxå om det skulle bli aktuellt...

    Jag vill ha era synpunker! Var det nåt som var bra? Dåligt? Formulera nåt på annat sätt? Glömt nåt? Annat?

  • Svar på tråden Hjälp med inbjudan
  • Jolalu

    ingen som har nån kommentar....?

Svar på tråden Hjälp med inbjudan