• mitas79

Hur ska man räkna till barnen?

Hur ska man räkna till barnen. Vi blir cirka 25 vuxna och 12 barn. Kan man räkna 2 barn på 1 portion om man beställer mat (buffe)? Eller kan man servera något annat till barnen? Likaså med tårta hur ska man tänka?

Vi skulle behöva hjälp av någon som kan hjälpa till och plocka fram och undan efter maten? Vill inte be någon av vännerna som är med på bröllopet. Känns fel att be någon om hjälp som inte är med på bröllopet! Visst vi betalar ju självklart. Kan man sätta upp en lapp om att man behöver hjälp? Jag tänker mig någon från hotell och restaurang programmet. Hur mycket ska man betala?

• Svar på tråden Hur ska man räkna till barnen?
  • EåN2010

med maten så har vi räknat 3 barn på 2 portioner.. och tårtan har vi räknat dem bara som personer för barn tar lika stora bitar som vuxna... sen är ju frågan om dem äter upp men biten dem tar är ju oftast lika stor...

• NiVi

Angående barmportionerna tycker jag att du helt enkelt kollar om det går att beställa barnportioner, cateringföretaget vet säkert hur stora de behöver vara.

Hjälp med av dukning osv tycker jag att du ska kolla upp med närmaste restaurangskola! Lärarna där brukar kunna förmedla sådana arbetstillfällen till eleverna!

Svar på tråden Hur ska man räkna till barnen?