• hella82

    Mysigt bad i Stockholm

    Hej!
    Ska anordna en möhippa i Sthlm, själv bor jag i Luleå. Är nu på jakt efter ett mysigt bad i Stockholm, gärna i city eller med enkla förbindelser, gärna med bubbelpool och kanske annat mysigt som ångbastu eller dylikt. Centralbadet verkade perfekt, men tyvärr kommer de ha stängt för renovering när möhippan kommer att vara (typ aug-sep).
    Hur är Sturebadet? Finns det något annat mysigt bad? ALLA förslag mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Mysigt bad i Stockholm
  • Kribban

    Ska det var mysigt och Centralbadet inte funkar skulle jag sattsa på Sturebadet. Vad jag kan komma på så är det de två som finns som är lite finare och inte ett vanligt komunalt badhus. De eller att kolla med de större hotellen om de har någon spa avdelning man kan boka utan att bo där. Typ Clareon (stavas det så?) nere vid Norra Bantorget.. Lycka till!

  • eldstad

    Har stött ihop med den här på internet också, har inte testat själv men kom ihåg att det stod att de tog emot möhippor. Kanske värt att kolla upp om man vill ha lite mer intimt

    sparadiset.se

    Lycka till!

  • hella82

    Hur är Sturebadet, och vad finns där? Tycker inte det verkar finnas bubbelpool..någon som vet? Hur mysigt är det? Vad finns där?

  • Kribban

    Har själv inte varit där men har hört folk som varit där på just möhippa. Tror att de hyrt de turkiskabadet då. Åh alla var jättenöjda efteråt. Tror det är som du säger att de inte har någon bubbelpool men mycket annat ist.  De finns ju Sturebadet Haga också, inte mitt i stan men ändå ganska lätt att ta sig dit. Hoppas du hittar något som passar er.

  • hella82

    turkiskt kallbad är inte riktigt vad jag tycker är njutning..hihi. brr.
    någon som har något annat tips?

  • Sia78

    Centralbadet absolut bäst för möhippor men som sagt stänger. Sturebadet enbart om ni hyr Turken, väldigt trevligt! Annars är det inte ett mysigt spa. rekommenderar turken! Annars Clarion Sign ska ha ett bra spa men aldrig varit där. De flesta stora hotell har span, kolla hemsidor. Dock inte Grand där det inte går att komma in utan att boka behandling!

  • Maxiander

    Sturebadet har en del högst upp man kan hyramed det turkiska badet, skulle rekommendera den delen, perfekt för privata fester! Väldigt mysigt där uppe och trevligt. Sturebadet är annars väldigt relaxing men är definitivt mer ett spa än ett bad! Bassängen är liten och det är mer spa anpassat än badanpassat. Vet inte om det finns bubbelpool, jag har i alla fall inte badat bubbel där, går dit och myser när jag ska ta behandling men skulle inte gå dit för att bada, då går jag till Centralbadet, som även de har väldigt bra spabehandlingsdel!
    Är det bad ni är ute efter eller är det spabehandlingar och mys?

    www.maxiander.se/

  • Cylt

    Vi var där idag, det var mysigt - men hade vädret inte varit så pass bra hade jag varit rätt missnöjd faktiskt. Det kostar 500:-/person och är en utomhuspool och en bastu (det ingår såklart handduk/tofflor/badrock och de bjuder på frukt och smaksatt vatten också): Ces't tout!
    Men som sagt, med fint väder och champagne på poolkanten i trevligt sällskap är det riktigt nice.

    Centralbadet försöker jag undivika då det är så jäkla snuskigt från omklädningsrummen till bassängerna: Men de kanske har fräschat upp det?

    Min röst hamnar nog på Sturebadet!


    classy skrev 2010-04-04 15:38:52 följande:
    Kolla in SPA-avdelningen på Clarion Sign hotell.www.selmacityspa.se/Kan varmt rekomenderas.
  • hella82

    Det är just bad vi är ute efter, hellre mysigt bad än bra spa. Tack för alla tips, fler mottages tacksamt :)

Svar på tråden Mysigt bad i Stockholm