• hella82

Killkompis på möhippa?!

Hej!
    Jag är ansvarig för en väns möhippa och mailade hennes blivande man om vilka han tyckte jag skulle bjuda på möhippan. Fick en lista, varav en person är en manlig vän. Jag har aldrig ens tänkt tanken att en man ska vara med på en möhippa. Vad tror ni, ska jag bjuda honom?
    Jag är barndomskompis med den blivande bruden och eftersom vi bor i olika städer ses vi inte alltför ofta. Jag vet inte ens vem den här killen är. Men jag kanske borde bjuda honom och så får han själv avgöra om han vill komma, såklart.
    Har ni varit med om att en man varit med på en möhippa?

• Svar på tråden Killkompis på möhippa?!
  • Superstarfia

Jag har varit med på möhippor med killar och på svensexor med tjejer.... det har varit super roligt..

jag tycker att om bruden vill ha med sin killkompis, så ska han självklart vara med...

• Dolly84

Klart att killkompisar kan vara med på möhippan. Det handlar väl om att hitta på nåt kul med sina vänner?

• Aleta

Förr i världen var det brudens/brudgummens vänner oavsett kön som ordnade möhippa/svensexa så det tycker jag absolut man kan nu också.

Sedan var (och ÄR fortfarande i många kretsar) alla med och anordnade möhippan/svensexan tillsammans, den enda som var bjuden var alltså bruden/brudgummen. Att vara ansvarig innebär då inte att man anordnar hela grejen utan att man ser till att dra igång alltihop och sedan hjälps alla åt.
    På så sätt lär alla vännerna känna varandra och det kommer input från olika delar av bruden/brudgummens liv som varje enskild person inte kan ha reda på.

• hella82

tack alla!
    jag har aldrig varit på möhippa, och ska plötsligt vara initiativtagaren till en möhippa, som dessutom ska hållas 100 mil ifrån där jag bor. Känns lite knepigt :)

• Aleta

Låt alla var med och hjälpa till, dra bara i trådarna så att det startar, ni kan ha mailkonferensa.

hella82 skrev 2010-04-04 14:11:54 följande:
    tack alla!jag har aldrig varit på möhippa, och ska plötsligt vara initiativtagaren till en möhippa, som dessutom ska hållas 100 mil ifrån där jag bor. Känns lite knepigt :)
Svar på tråden Killkompis på möhippa?!