• Kärleken9

Ivory eller silver kravatt och väst?

Jag kan inte bestämma vad jag tycker... Vi ska ha silver, lime och lite vitt som färgtema på festen. Tärnan har en silver klänning och marskalken ska ha silver slips. Nu till frågan ska min m2b ha en silver eller ivory kravatt och väst? Min klänning är ivory. Så antingen följa färgtema med marskalk/tärna eller matcha mig. Jag ska nog ha en brudväska i antingen lime eller silver tror jag. Vad tycker ni???

En sak till om man har ivory väst hur ser det ut tillsammans med en vit skjorta??? Blir det tårta på tårta eller ser de konstigt ut eftersom ivory är ju en annan nyans än vitt är. Snurrigt det här...

Tack för er hjälp!

• Svar på tråden Ivory eller silver kravatt och väst?
  • Blivandefrueriksson

Min man kommer ha en silver väst och kravatt i lila, som även tärnans klänning är i och marskalkens slips och mina blommor alltså lila .
    Jag tycker du ska köra på ivory väst och kanske en silver kravatt?

• Kärleken9

blivande...Ja det kanske skulle va en lösning, inte tänkt på det. Tack.

Fler?

• fruMe

Eller så kanske du ska låta din M2B själv bestämma vilken han vill ha =)
    Jag har också snöat in mig helt på att allt ska passa, matcha färgtema osv, sen kom min m2b hem och hade beställt silvrig väst för den tyckte han var finast, och jag som hade tänkt ivory eller beige.....
    Men silvrig blir SKITSNYGGT till!

• HappyE

Jag tycker silver är finast, tror också på att det är snyggt med mer färg än vad ivory är.

• lecaroline

Tycker jag med!!

fruMe skrev 2010-04-06 11:13:33 följande:
    [citat]
    Eller så kanske du ska låta din M2B själv bestämma vilken han vill ha =)
  • Kärleken9

Åh tänk att det alltid ska bli denna diskussion på bt oavsett vad man ställer för fråga, så synd tycker jag... SJÄLVKLART så bestämmer han själv. *Suck*

• BlackWIngedAngel

Något du kan tänka på är att lägga ivoryn intill vitt i en affär för att se vad du själv tycker om kombinationen. Många gånger finns en viss risk att nyanser som nästan är vita, ser lite smutsiga ut bredvid kritvitt. Precis som att gräddvit kan se smutsig eller gul ut bredvid den kritvita.

Ang färg så är det inte alls säkert att han får bestämma. ;) Min blivande får då rakt inte bryta färgtemat! Men vi har bestämt temat ihop så han valde ju sina färger då, kan man väl säga.

Svar på tråden Ivory eller silver kravatt och väst?