• Maxiander

Vad ska man skriva på inbjudan?

Vi ska skriva idag. Kommer använda oss lite av Stora Etikett boken av Ribbing.

www.maxiander.se/

• Maxiander
    aikidoaasa skrev 2010-04-10 15:39:49 följande:
    Om det är så att de är osäkra om barnen blir bjudna också så kan det vara bra att skriva ex: Kalle, Lotta, Peter och Stina... bra om det är så att det finns styvbarn med i bilden så är detta ett säkrare sätt att visa att de också är välkomna.Eller mo det är så att det endast är föräldrarna så kan det vara lämpligt genom detta att bara skriva deras namn.Ju klarare det är desto bättre för både de som bjuder och de som blir bjudna.
    Ja absolut! Nu blev det inget skrivande idag utan blir imorgon. Tog en sväng på stan i stället och handlade lite till hemmet.

Tack tack :) Välkommen åter!

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Åhå vi har fortfarande inte skrivit våra inbjudningar men nu vet vi precis hur de ska se ut i alla fall :)

Angående tärnor så tror jag att det kan vara bra att tänka på storleken på bröllopet. har man ett stort bröllop så kan man ju ha ganska många tärnor om man vill men om man håller det litet kan det vara smart att tänka på att man ska ha lite gäster också! Om ni involverar allt för många som tärnor och marskalkar så blir det ju en del "gäster" som försvinner... Min kärlek ville bara ha en BM och inga marskalkar så då valde jag lite färre tärnor för att matcha.
    Sen kan det vara ganska jobbigt att hitta en klänning som tio tjejkompisar tycker om, och det blir även lite dyrare med tio klänningar och tio tärnbuketter och tio tärnpresenter.. Men det beror ju på vilken budget man satsar på och vilka utgifter man tycker är värda att prioritera :)

www.maxiander.se/

• Maxiander
    Mathilda81 skrev 2010-04-18 10:16:04 följande:
    Jo, visst blir det dyrare att ha fler tärnor samt att man behöver ha lite balans mellan gästerna och brudföljet.Men min m2b kommer faktiskt ha 4 marskalkar (han har en ganska stor familj). Behöver jag då också ha 4 tärnor?
    man får ju göra som man vill. Ska de gå in bakom er kan det ju vara snyggt med jämna par?
    Sen kan man ju ha ett värdpar också, de går ju inte in i kyrkan med brudföljet men har en viktig roll.

www.maxiander.se/
  • Maxiander
    Mathilda81 skrev 2010-04-22 19:36:09 följande:
    Hmm...ja det är ju lite känsligt kanske. Vi har inte specifikt önskat barnfritt men i inbjudan tänkte vi skriva namnen på de som är inbjudan. Tex. Maria och Kalle Gustavsson (istället för Familjen Gustavsson). Dock spelar detta inte så stor roll då folk generellt tar med sig barnen ändå verkar det som. Jag hittade dock detta i en annan tråd och tyckte det lät ganska bra. "PS: Barn är en gudagåva men på vår bröllopsdag får de vara hemma med barnvakten DS." Hoppas det hjälper dig :)
    Vad mysigt skrivet! vi gillar det :)

Vi har ju nästan inga gäster med barn och ingen har amande barn eller liknande. Det är bara tre familjer som berörs och de vet alla om vad vi önskar och två av tre familjer vill mer än gärna gå på festen tan barn då de vill festa loss med oss och inte passa barn eller behöva gå hem tidigare med trötta barn. Komplicerat det där, tydligen extremt känsligt ämne :( Så synd... Bröllop ska ju vara roligt och inte skapa ångest...

Svar på tråden Vad ska man skriva på inbjudan?