Vad ska man skriva på inbjudan?
Vi ska skriva idag. Kommer använda oss lite av Stora Etikett boken av Ribbing.
www.maxiander.se/
Vi ska skriva idag. Kommer använda oss lite av Stora Etikett boken av Ribbing.
www.maxiander.se/
Åhå vi har fortfarande inte skrivit våra inbjudningar men nu vet vi precis hur de ska se ut i alla fall :)
Angående tärnor så tror jag att det kan vara bra att tänka på storleken på bröllopet. har man ett stort bröllop så kan man ju ha ganska många tärnor om man vill men om man håller det litet kan det vara smart att tänka på att man ska ha lite gäster också! Om ni involverar allt för många som tärnor och marskalkar så blir det ju en del "gäster" som försvinner... Min kärlek ville bara ha en BM och inga marskalkar så då valde jag lite färre tärnor för att matcha.
Sen kan det vara ganska jobbigt att hitta en klänning som tio tjejkompisar tycker om, och det blir även lite dyrare med tio klänningar och tio tärnbuketter och tio tärnpresenter.. Men det beror ju på vilken budget man satsar på och vilka utgifter man tycker är värda att prioritera :)
www.maxiander.se/
Hur skriver ni in att ni önskar barnfritt om någon gör det?
Vi har ju nästan inga gäster med barn och ingen har amande barn eller liknande. Det är bara tre familjer som berörs och de vet alla om vad vi önskar och två av tre familjer vill mer än gärna gå på festen tan barn då de vill festa loss med oss och inte passa barn eller behöva gå hem tidigare med trötta barn. Komplicerat det där, tydligen extremt känsligt ämne :( Så synd... Bröllop ska ju vara roligt och inte skapa ångest...