• sommarbröllop 2011

Bröllopsresa med 2-åring

Vi ska gifta oss nästa år i maj o planerar att åka på bröllopsresa då. Vi vill ta med vår då 2-åring.Jag behöver tips på bra resmål, solsemester. Vi har pratat om Bulgarien. Tar gärna emot tips!!!

• Svar på tråden Bröllopsresa med 2-åring
  • LindaoKristoffer

Hej

Vi ska åka på kryssning med våran tvååring.

vi tänkte att det är ett enkelt och bra alternativ det negativa är att det är en hytt med bara ett rum..

• LyckligTjej

Då ni har barn med er så vill jag rekommendera Mallorca och Alcudia, om ni inte tänkt er någon längre resa förstås
    Det är ett underbart ställe med underbar långgrund strand, trevligt folk.
    Vi har själv varit där 3ggr och senaste gången va hösten 2008 och då med våra barn,
    dem va då 1 och 2,5år.
    Vi hade en underbar vecka!

• 2juli2011

hej sommarbröllop 2011
    Vi vaar i thailand med våra barn inte på bröllopsresa men semester.
    dom är underbra i thailanddet behöver inte kosta en förmögenhet.kolla det ni kommer inte ångra er lycka till.

• Det stora Blå

Side i Turkiet är både barnvänligt och billigt.

Om ni har funderingar på Mallorca (bara litet drygt 3 timmars flygresa) så föreslår jag Can Picafort, en lagom liten och mysig stad, med litet trafik.
    Eller Can Pastilla nära shoppingen i Palma (lilla Barcelona).
    Alcudia (dit barnfamiljer "brukar" resa) är större och tristare, och har med åren blivit litet "bedagad". 

Fritidsresors barnhotell i Alghero på Sardinen är också bra. Annars kan Hammamet i tunisien ochså fungera bra.

Bulgarien, nej tycker vi.

• brudeniskrudenijuli

Jag ser att LyckligTjej redan har rekommenderat Alcudia och det är precis vad jag också vill rekommendera! Stranden och havsutsikten är helt fantastisk. Samhället i sig är väl ingen större hit, inte turistmathaken heller, men om man i första hand vill sola och bada så är det ett bra ställe. Har man barnvakt någon dag så kan man hyra bil och åka på romantisk tur längs bergen. Eller ta en stadstur till Palma och äta tapas. En mycket romantisk stad!

• Det stora Blå

Fakta om Alcudia.

Resorna till Alcudia började på 70- 80-talet. Då låg hotellen i det som kallas för Port Alcudia.
    Sedan byggdes det ut åt båda hållen, numera ut till Picafort och åt andra hållet till Pollenca.

Det som anses vara barnvänligt i Alcudia är att det är långgrunt, och att en hel del hotell satsar på barnklubbar.
    Även om det är långgrunt kan barn drunkna i ett par decimenter vatten, och måste därför passas. Barn gillar ju mest pool-badande, så egentligen kan man ju då säga att ALLA turistmål är barnvänliga.
    Det enda som egentligen är sevärt i Alcudia är gamla stan (Old Alcudia) ovanför hamnen, och promenera på den gamla muren där, och fika i någon av de dyra turistfällorna.

• Eriane

Vi har inte bestämt vart vi ska åka än men det vi gjort är att kolla efter hotell med barnpooler. Hittat i bl.a Egypten vilket är ett ställe jag velat åka till. När vi äntligen kommer iväg på resan ska det bli sååå kul, blir första gången jag får åka utomlands på semester

• Evillina

Jag rekomenderar också Alcudia på Mallorca! Jätte härligt! Det var grymt bra väder där i Maj! =)

Svar på tråden Bröllopsresa med 2-åring