• MabCar

Blommor i oktober?

Nu är planeringen i full gång. Jag och min bm planerar att gifta oss den 23 oktober. Jag är helt ny på detta och känner att jag behöver hjälp. Vilka blommor kan man ha i en höstbukett? Jag är rödhårig så orangea blommor är nog inte det bästa . Har ni några förslag?

• Svar på tråden Blommor i oktober?
  • passionsblomman

Hej på dig! jag svarar dig här i tråden (istället för i inboxen) då kanske någon annan har samma fnderigar som du.

Först och främst-jag tycker inte alls du behöver vara rädd för orange till ditt hår! Alla varma toner borde öht gå bra. Gärna i en bukett med alltfrån ganska mörka och jordiga färger som sedan växlar mot knalligare orange elelr röda ifall du gillar det. Eller väldigt ljust aprikos och cremiga om du är mer förtjust i de färgerna.

Det du ska fundera mest över själv är vad du vill ha för stil och känsa på dn bukett. Det hör tätt samman med stilen på hela dig i övrigt, klänning frisyr etc. Buketten ska vara pricken över i och matcha resten. Har du bestämda tankar om färger, någon favoritblomma eller så , så ska du såklart även tala om detta med din florist. annars brukar de intressantaste resultaten -och mest ekonomiska med för den delen, skapas när en kunnig och lyhörd florist får så mycket fritt spelrum som möjligt.

Det är oerhört svårt att ge konkreta tips på nätet när man inte sett personen. Det betyder rätt mycket, och även att man vet hur klänningen ser ut och så. Vad för förslag man tar fram kommer liksom ur de intryck mn får ur det.

På hösten finns gott om blommor och så sent på året börjar det bli mer och mer vinter i snittvärlden. Då finns inte de typiska vårblommorna som Pioner, Förgätmigej och Blåklint tex, men det finns mycket mycket annat. Rosor, Germini, Kallor, Freesia etc är alla vanliga i brudbinderier, men det finns oändligt mycket mer!

Svar på tråden Blommor i oktober?