• Joseful

Blommor i september?

Ni som ska gifta er i slutet av september, vad ska ni ha för blommor?
    Vad är det för blommor som är säsong för då?, är sååå dålig på blommor!

• Svar på tråden Blommor i september?
  • passionsblomman

Jag säer som jag alltid gör:

Det du ska fundera mest över själv är vad du vill ha för stil och känsla på dn bukett. Det hör tätt samman med stilen på hela dig i övrigt, klänning frisyr etc. Buketten ska vara pricken över i och matcha resten. Har du bestämda tankar om färger, någon favoritblomma eller så , så ska du såklart även tala om detta med din florist. annars brukar de intressantaste resultaten - och mest ekonomiska med för den delen, skapas när en kunnig och lyhörd florist får så mycket fritt spelrum som möjligt.

MEN du behöver egentligen inte kunna ett enda smack om blommor-det är floristens jobb.

Det är oerhört svårt att ge konkreta tips på nätet när man inte sett personen. Det betyder rätt mycket, och även att man vet hur klänningen ser ut och så. Vad för förslag man tar fram kommer liksom ur de intryck man får ur det.

På hösten finns gott om blommor. Då finns inte de typiska vårblommorna som Pioner, Förgätmigej och Blåklint tex, men det finns mycket mycket annat. Rosor, Germini, Kallor, Freesia etc är alla vanliga i brudbinderier, men det finns oändligt mycket mer! Solrosor, Dahlior och många olika roliga kvistar med bär tex är typiskt för september.

• Blivandefrueriksson

Jag kommer ha rosor och gerbera men man kanske skulle satsa på germini som passionsblomman skrev de är ju så söta..

Svar på tråden Blommor i september?