• Kajsaji

    Möhippa 2 månader innan??

    Det är så att jag bor i Norge för tillfället och alla mina vänner i Sverige. Bröllopet kommer att äga rum i Österrike.

    Problemet är att jag inte kommer att åka "hem" till Sverige någonting i närheten av bröllopet utan bara en helg i juli då min pappa fyller 50. Ska jag säja till mina vänner att det är enda helgen jag kommer att vara tillgänglig hemma eller ska jag bara strunta i det. För 2 månader innan är ju lite tidigt, då bröllopet är i slutet av september. Eller hur gör man i en sån situation?

  • Svar på tråden Möhippa 2 månader innan??
  • April 99

    bättre tidigt än inget skulle jag ha resonerat, men det är ju jag det. För mig är vitsen att få träffa alla kompisarna och göra nått kul ihop så varför inte 2 månader innan om det är enda alternativet?

  • Trasan99

    Är det inte upp till dem att ordna det? De känner väl till din boendesituation, eller? Du kan ju lite diskret hinta till den som kommer att ordna möhippan, men de kanske planerar att komma till Norge? Det ska ju vara en överraskning...

  • Kajsaji
    Trasan99 skrev 2010-04-05 21:38:46 följande:
    Är det inte upp till dem att ordna det? De känner väl till din boendesituation, eller? Du kan ju lite diskret hinta till den som kommer att ordna möhippan, men de kanske planerar att komma till Norge? Det ska ju vara en överraskning...
    Det är ju det som är problemet lite. Att det SKA ju vara en överraskning, men jag måste ju ändå på nåt sätt hinta till dom så dom verkligen vet att det är enda gången jag kommer hem.
Svar på tråden Möhippa 2 månader innan??