• LadyA

Behöver tips på bröllopslokal! Skåne, Blekinge, Ven!

Har letat som en tok efter bröllopslokalet och insåg att vi kanske har lite höga krav?

Lokalen vi söker ska ligga i Skåne, Blekinge eller på Ven. Egen dryck, plats för 70 personer och så kommer det kluriga - boendemöjlighet (helst på platsen, alternativt VÄLDIGT nära) för samtliga gäster.

Har någon något tips?? Kollat upp huuur många möjligheter som helst, Häckeberga slott är det närmsta vi kommer och det är ju galet kostsamt. Lite väl mafftigt med 50 000kr i lokalhyra + 1500kr/kuvert. Så, tips tas MYCKET tacksamt emot!!

• Svar på tråden Behöver tips på bröllopslokal! Skåne, Blekinge, Ven!
  • LadyA

Tack för tipsen, alla ställen jag hittat på Ven har dock tidsbegränsat till kl. 01.00. Ena stället kunde man ha efterfest i ett allrum på 60kvm, men där kunde man inte ha något liveband. Hemvärnsgården ser också bra ut, men dessvärre finns inget boende i närheten direkt.

Kom snälla med fler tips! Svabesholm känns idag ganska optimalt, men vänner till min blivande hade sin fest där förra året och min blivande tycker det känns lite knasigt att ha festen på samma ställe.

• Marjo

Hemvärdgården ligger ca 15 min från Lund, det det troligvis finns massor av boenden. Men det är ju inte i direkt anslutning..

Hoppas ni hittar vad ni söker!

• ew2011

Tipsar även jag om Traånsgården i Skåne Tranås 5 km fr Tomelilla, vilken ljuvlig idyl...ska ha mitt bröllop där i år i juli längtar längtar, till boendet är det krypavstånd och inte alls dyrt. PERFEKT!!

• LadyA

Vi var inne på Tranåsgården också, men det föll lite på att de har en tidsbegränsning på festen, det ska vara tyst kl 02.00. Jag är visserligen inte säker på att folk kommer orka, men de senaste bröllop vi varit på har varat långt in på småtimmarna utan problem, och vi vill ändå att den möjligheten ska finnas.

Vi är lite inne på Fredshög nu, måste faktiskt själv slå ett litet slag för det stället. Ser supermysigt ut, och ägaren är riktigt trevlig. Har inte sett det med egna ögon än, men känner mig lite hoppfull!

Fast fler tips får gärna rulla in ändå.. :)

• Flotten
    ew2011 skrev 2010-04-06 20:52:41 följande:
    Tipsar även jag om Traånsgården i Skåne Tranås 5 km fr Tomelilla, vilken ljuvlig idyl...ska ha mitt bröllop där i år i juli längtar längtar, till boendet är det krypavstånd och inte alls dyrt. PERFEKT!!
    Glöm de 5km, jag bor här och i alla år så har det varit ca 1mil mellan Tomelilla och Tranås.OCH det heter Tranesgården inte Tranåsgården(det är en bondgård utanför byn).
  • Kiviksbrud

Det finns ett trevligt ställe i Kivik som heter Äsperöds Herrgård (esperodsherrgard.se/blog/). Där kan man ha med sin egen dryck och sen ta catering från en väldigt bra lokal restaurang. Platsen är jättefin och perfekt för snygga bröllopsbilder!

• josefines

Är kanske lite sent ute på denhär tråden, men för framtida funderingar kan jag rekomendera Stiftsgården Åkersberg som bröllopslokal i Skåne! De ordnar det mesta och är väldigt fint!
    Kolla in deras hemsida:   www.akersberg.se 

• MGJR

Vet inte hur det är med regler i sånt men två superfina platser i sölvesborg, västra Blekinge, är valde herrgård och hälleviks havsbad. Googla!

• Dj LASSE

Åsljunga gården  dvs utanför Örkelljunga där finns även möjlighet för övernattning Solig

Svar på tråden Behöver tips på bröllopslokal! Skåne, Blekinge, Ven!