• Eriane

Tropiska blommor.

Hej BT

Vi hade från början tänkt ha marint tema men ändrade detta till tropiskt (fortfarande med havskänsla) Har hittat en perfekt meny, designat den perfekta tårtan och hittat dom perfekta dekorationenerna. Nu är det det här med blommorna...Någon som har tips på vackra tropiska/exotiska blommor att bygga bukett ifrån? Vill ha en hängande bukett och min mamma kommer att binda den. Vårt förgtema är Blått (mer åt babyblått turkost) Samt benvitt. Är öppen för att blanda in andra färger som matchar vårt tema

• Svar på tråden Tropiska blommor.
  • Eriane

Ingen som är kunnig när det kommer till blommor?

• passionsblomman

Du får nog släppa det där med babyblått-det är öht en ovanlig färg blommässigt. Turkos finns inte alls.
    Däremot finns ju en del av de tropiska blommorna i vitt. Vad jag omedelbart tänker på är ju Orkidéer, som finns i alla möjliga sorter. De vanligaste i brudbinderier är tveklöst Phalaenopsis-som också kallas just brudorkidé. Dendrobium och Kattleya fiins också i vitt.

Anthurium - mer känd som Flamingoblomma finns i vitt. Den kan du se exempel på i mitt galleri om du vill.

Sedan har du ju Kallor, Liljor och Krysanthemum som ett par andra exempel.

• Eriane

Tack det är lite tips i alla fall Det är inget krav på blå blommor i buketten heller. Har filosoferat på tex någon knallig rosa eller något sånt. Vi skulle ha lila och vitt från början med hittade en tärnklänning för 300kr (ord pris nästan 2000) så då ändrade vi temat. Blommorna behöver inte alls vara i blått bara tärnbuketten passar till tärnans klänning

Är inte så kräsen på att vi ens har samma blommor.

• Eriane

Oj vad massa vackra blommor du hade i ditt galleri

• passionsblomman

Visst har jag!

Jamen, DÅSÅ, då är det ju bara att välja och vraka bland alla sorter. Orkidéer ärju tex lämpliga i en bukett med häng.

En stilla undran angående det bara: har din mamma prövat på att binda buketter i stickmassa(oasis) förr? För det är inte det lättaste att verkligen få fast blommorna på ett säkert och snyggt sätt om man inte övat förut.

Har hon inte det är det nog bättre att göra en lite yvig bukett med stjälkarna som handtag.

Eriane skrev 2010-04-06 17:32:31 följande:
    Oj vad massa vackra blommor du hade i ditt galleri
Svar på tråden Tropiska blommor.