• Hoffsennanen Tottoplex

Snälla hjälp!!

Snälla hjälp!!!

Äter neovletta 28 och har ätit alla piller rätt tills idag. Hade sex med killen tidigare idag och nu på kvällen såg jag att jag missat ta dagens piller! Tog det nu direkt när jag märkte det men de måste väl vara risk ändå? Ta dagen efter piller i morgon + p- piller?

Tusen tack för alla svar!!!!

• Svar på tråden Snälla hjälp!!
  • Hillena

Jag tror inte det är någon fara, det handlar bara om några timmar och då ska det nog inte hända något. Står det inte något i bipacksedeln om hur man ska göra?

• Eriane

Det ska inte vara någon fara om du tagit tabletten samma dag. Själv har det hänt att jag missat en eller två dagar utan att något hänt när jag haft sex så du behöver nog inte vara orolig. Är du det ändå ring till vårdguiden och be att få prata med en gyn sköterska

• Hoffsennanen Tottoplex

Läste bipacksedeln! Tydligen olika regler för olika rader även om de ser likadana ut:-S men man blir lite orolig och osäker ändå...men tog den på kvällen istället för tidig morgon och det är ju några timmar...
    Tack tjejer!!!

• Hoffsennanen Tottoplex

Har gått 38timmar:-S

• ALLIMA

Har hänt mig oxå och det gick bra. Är det i början eller i slutet av cykelperioden är det visst känsligare...

Svar på tråden Snälla hjälp!!