Arg på Stora Holms säteri!
Behöver lite tips och få skriva av mig lite. Vi preliminärbokade festlokalen förra måndagen inför nästa sommar då det endast fanns ett datum kvar (och fick veta att vi hade en vecka på oss från det) och var förra tisdagen och kikade på Stora Holms säteri och fick då till oss att vi skulle gå hem och fundera. Dagen efter mailade vi Jan och sa att vi bestämt oss och ville ha lokalen. De reste under påsken på semester så vi fick inget svar, men visste att de skulle bort, så tänkte inte mer på det förrän i förrgår när vi fick mail av Jan som säger att han bokat in ett annat par den dagen vi hade preliminärbokat och sedan bekräftat dagen efter.
Vi blev vansinniga! Jag tycker inte att man säger att man har en vecka på sig att bestämma och under den tiden lämnar datumet till någon annan, då säger man att "först till kvarn principen" gäller!
Nu står vi alltså utan lokal. Jag är på jakt efter en lokal i liknande kaliber, vet att det är svårt, men gärna ljus och fräsch med en skaplig utsida. Dessa lokaler är redan avprickade som nej alternativ:
- Lacuvee
- Berg 211
- Villa Vanahem
- Dragongården
- Oceanen
- Särögården
- Visans vänner huset i Majorna
- Malins skafferi
- Jonsered Ordenshuset
- Mölnlycke/Råda hembygdsgård
Någon som har fler tips? Man måste få ta med mat och dryck själva och vara mellan 60-75 personer.