• Rosvägen

Ljusrosa fruktig drink utan alkohol?

Hallå där alla underbara människor, behöver verkligen hjälp.
    Tänkte göra en drink att skåla med efter ceremonin..
    ..vet inte mer än att den ska vara lite ljusrosa gärna med frukt i och utan alkohol!
    Har ni några tips och ideer?
    Skulle bli så glad för er hjälp!
    Behöver 56 glas:)

• Svar på tråden Ljusrosa fruktig drink utan alkohol?
  • Krumme

Hej!

Jordgubbs eller smultron cider är ju rosaaktig men ej ljusrosa.

Fläderbärs dricka och fruktsoda eller mineralvatten kan jag tänka mig blir lite ljusrosa när man blandar det.

Det är bara att köpa hem lite juicer och läsk å prova sig fram!

Lycka till!

• didis

Schweppes (?) russian är lätt rosafärgad och god.

Den är inte så läskeblasksaktig, personligen tycker jag att det blir för sött om man använder tex fruktsoda som bas.

• Plutten2010

länken bröts, klicka på Produkter på första sidan.

• miaik

På systembolaget finns både alkoholfritt mousserande jordgubbsvin och alkoholfritt rosévin!

• Rosvägen

Tack alla för hjälpen, ska köpa en Russian och provsmaka. Det var en vacker färg i alla fall så får vi se vad mer man kan göra.. Några tips på det också kanske? :)

• WonderfulWord

annars har du fanta exotic så har du en rosa grund:)

• SessanC

Pink lemonade!Det funkar säkert att byta ut vattnen mot något bubbligt vatten/soda. Läskande och gott, enda nackdelen är att man gör den själv. Kanske inte det ni hade tänkt?

• mojjsan

jag vet en enkel, köp Grenadin, eller Strawberry drink mix.
    blanda med sprite. blir underbart gott. du kan blanda med fruktsoda eller annan läsk, droppa ner en fryst jordgubbe så har du is och frukt i ett..
    väldigt fint och sött

• Rosvägen

Jo då alla ideer är bra ideer:) Så ladda på så har jag lite att fundera på och testa:)

Svar på tråden Ljusrosa fruktig drink utan alkohol?