• Lindusen

Buffe?

Hej! Jag skulle vilja ha lite tips och ideér vad man kan ha på en buffé.
    När det är bröllop vill man ju gärna att det ska vara "lite lyxigare" och inte bara "det vanliga".
    Har ni några förslag??

• Svar på tråden Buffe?
  • danicalifornia

om det är lite lyxigare vet jag inte, men vi ska ha buffé. gifter oss nästa sommar och ska ha en mest kallskuren buffè med olika laxar, rostbiff, sallader nån paj, bröd, poatissallad och färskpotati tårtan ska vi göra själva, en härlig svensk, traditionell jordgubbstårta!!
    du kanske fick lite insperation iaf!!

• Fru Osbeck

Vi var på ett bröllop förra sommaren och då serverades det grillbuffé. Det var två killar som stod och grillade hela tiden. Var supersmaskigt och lite lyxigare med såser sallad och potatisgratäng.

• MrsCoverdale

Vi kommer att ha buffé och kommer att lägga lite extra krut på detaljerna. Själva maten kommer att vara någorlunda klassisk med kött och potatis av något slag men istället kommer vi att ha olika såser, sallader olika sorters bröd, något gott kryddsmör, fruktfat mm mm.. Presentationen är halva grejen tror jag och finns det massor med små roliga saker att välja på så känns det lyxigt. Har gullat med mor+blivande svärmor att de ska göra lite god plockmat som också kommer finnas på buffébordet. Lite snittar och så, det är inte så hemskt mycket jobb och de går förbereda dagen innan.

• Shiosan

Vi ska ha buffé på vårat bröllop (på lördag!!!!), så här ser våran meny ut, kanske kan ge lite inspiration!

Varmrökt lax, jordärtskocksaioli, spenatsallad
    Örtmarinerad kycklingfilé, chilipesto, tomatsallad
    Ryggbiff, rödvinsås, potatisgratäng
    vegetariska biffar, melonsallad, vetefrallor

Vi har så många som inte äter rött kött, är glutenallergiker, laktosintolleranta m.m Så det fick bli en buffémeny med många olika kombinationsmöjligheter!! :)

• Cherrygirl

Vi ska också ha buffé och det blir kallskuret.

Det är än så länge i planeringsstadiet..

Men det som är färdigt än så länge är iaf att vi ska ha potatissallad, pastasallad.

Grillad kycklin och kassler.
    Sedan ska vi ha något mera till, funderar på lax, men har inte bestämt mig helt ännu..

Som garnering har vi sedan körsbärstomater, vattenmelon, honungsmelon, physalisar, pickels, jordgubbar, vindruvor, gurka.

Hembakat bröd, med vitlökssmör och vanligt smör

• Eriane

Det här ska vi ha. Blir catering för att jag vet inte själv hur jag ska laga mat som passar vårat tropiska tema. Dessutom har jag inte tid eller möjlighet att laga själv.

Jerkkyckling med melon- och chilisalsa
    Pepparstekt fisk med granatäppelsallad
    Scampispett med kokos och mojitomojo
    Blackened ribs med grillad ananas
    Sesampanerad tonfisk med persikosallad
    Sweetpotato crab cakes med söt chilisås
    Fried coconut rice
    Bananbröd och cashewsmör

Från Westers catering (om någon undrar)

Kommer ha korv med något i köket för barnen samt göra en tropisk fruksallad som dessert till

Svar på tråden Buffe?