• Mrs Key

    Inbjudan till morbror MED FAMILJ

    Nu sitter jag och ska skriva inbjudningar och jag funderar på hur jag ska göra med inbjudan till min morbror vars barn (mina kusiner) flyttat hemifrån. Räcker det med att jag skickar EN inbjudan till min morbror och skriver hans namn med familj (ex. Anders Xsson med familj)?
    Förstår man då att även barnen, som tillhör familjen även om de flyttat hemifrån, är välkomna då eller måste jag skicka en inbjudan vardera direkt hem till varje kusin?

    Någon förståndig människa som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Inbjudan till morbror MED FAMILJ
  • mittid

    En till varje skulle nog passa bättre! Har de dessutom utflyttade "barnen" sen en respektive är det bra om ni skriver tydligt vem/vilka som är bjudna.

  • heffaklump

    Jag tycker att du skickar en inbjudan till varje som är bjuden, och då givetvis bara EN inbjudan om det är ett par (alltså inte en till varje i ett par :P)

    Vi har blivit bjuden på bröllop på det sätt som du beskriver och jag tycker att det kändes lite opersonligt...som att vi egentligen inte va välkomna eller hur man ska uttrycka det som (nu va de säkert inte menat så). Dessutom så kan det va bra att ha en egen inbjudan där informationen står, osa, datum, ev annan information osv.

    Lycka till!!

  • Idli

    Vi har ett litet dilemma där också då sambons mosters barn också har flyttat hemifrån. Men vi bestämde oss för att skicka inbjudan separat till kusinerna ändå. Dom kanske tycker det är roligare att få en egen. Känna sig vuxen och egen nog att få en inbjudan. Tror nog det hade gått ändå men vi valde så nu i sista minuten att skicka två extra i alla fall. Kanske inte hjälper så mycket men så gjorde vi.

  • FramtidaFruSandberg

    Vi skickar inte separat till några av kusinerna, men då är inte heller deras respektive bjudna (de bor inte tillsammans)

  • bobods

    Jag tycker absolut att alla inbjudna ska få ett eget kort, det är bara hemmaboende barn som blir bjudna "på köpet".

  • Jolalu

    För oss är det lite tvärtom... Min blivande har en kusin som bor hemma hos sina föräldrar (alltså M2B:s farbror) med hennes kille. Tror att vi bara skickar ett kort och skriver allas namn i inbjudan. Vad tycker ni?

Svar på tråden Inbjudan till morbror MED FAMILJ