• På rosa moln

Restaurangskoleelever i Göteborgsområdet

Jag har hört ryktas om att det går att anlita restaurangskoleelever för servering på bröllop och liknande. Det tycker jag och min sambo låter väldigt intressant för att det i så fall borde gå att komma undan rätt billigt och ändå få det vitt. Är det någon som har gjort detta och vet var vi kan vända oss, hur det fungerar och vad det kostar? Vi har tänkt att gifta oss på Marstrand så gärna en skola inte alltför långt därifrån.

• Svar på tråden Restaurangskoleelever i Göteborgsområdet
  • clakar

Ring och hör med Ester Mosessons gymnasium, de har egen lunchrestaurang bl.a. Alternativt sätta upp en lapp i MHMs hus (nya pedagogen) där det finns elever som pluggar Restaurangmanagerprogrammet, som är en universitetsutbildning. Gå in på www.mhm.gu.se för mer information

• Nica10

Vi har anlitat Göteborgs restaurangskola! Vi gifter oss nu på lördag. Ska ha 55 gäster och kommer att ha 2 personal som serverar, diskar och plockar.

• På rosa moln

Nica10: Det räcker med två personer alltså? Jag har hört att man bör räkna med en personal per tio gäster vid en sittande middag, men det kanske är onödigt? Vad kostade det?

• På rosa moln

clakar: Tack för tipset, ska kolla upp det :)

Svar på tråden Restaurangskoleelever i Göteborgsområdet