• mica82

vilka blommor är det i buketten

Hej!

I mitt galleri har jag en bild på en bukett. Har ingen aning om vad blommorna heter.. vet ni om man kan få tag på en liknande bukett i början av september? Vad heter blommorna?
    Tycker den är så härlig. Den är verkligen jag!

• Svar på tråden vilka blommor är det i buketten
  • angel72

Hej !
    Hoppas inte din man eller du är allergisk mot blommor för det ser ut som fresia den lila vita blomman och den luktar .Men annars var ju den helt underbar buketten . Själv är på jakt efetr oranget . Funderar på olika färger på rosorna röda och orange mvh angela

• Moi mokulat

ja fresia är det om du menar den lilla blomman.
    har för mig som angel att den lukar väldigt.
    Jätte fin bukett. jag gillar inte när det är för mkt i buketterna, Helst färger, men den var jätte jätte fin.

• Andelle

Vita rosor, rosa dahlior, rosa-vita kallor och vit fresia.

• mica82

tack så mycket för era svar! Jag får gå och lukta på fresian, annars kan man nog byta ut den mot någon liknande..
    vi är inte allergiska men någon av våra gäster kanske är det.

Hoppas blommorna är hyffsat billiga för jag skulle vilja ha dom på bordet i en massa olika glasvaser. :)

Kul att ni oxå tycker om den! Jag föll pladask för den. Hittade bilden är på BT

• mica82

ja just det..sen var ju frågan om blommorna går att få tag på i början av september. Vi gifter oss den 4:e.

• mica82

yes!

Andelle skrev 2010-04-12 09:58:47 följande:
    Det gör dem.
  • passionsblomman

Visst doftar Freesia, men inte så mycket att det normalt stör.

Prismässigt så är Kallorna inte bland de billiga bommorna. Övriga ligger mer i medelprisklass.

När det gäller allergier måste man nästan höra sig för med den gäst som har allergin, för det är ofta specifika blommor/gräs det gäller och behöver inte vara knutet till doft.
    Sedan kan någon som inte alls är allergisk få tex migrän av starka dofter, men den personen är förmodligen rökt likafullt om den hamnar bredvid någon med stark parfym....

• mica82

tack så mycket passionsblomman för all information.
    Då kanske jag vågar mig på freesian. Den var så fin i buketten. Såg att du är florist :)

• mica82

har varit och pratat med min duktiga florist nu! Hon tyckte buketten var jättefin.
    1100 kr skulle buketten kosta. 150 kr per för corsage. och 300 kr för blomserarmand till tärnorna. armanden skulle bestå av vita fresior och en rosa dahlia. Blir nog jättefint!

Känns helt ok med 2000 för alla blommor. borddekorationsblommorna kommer jag köpa på ett marknadsstånd.

Svar på tråden vilka blommor är det i buketten