• Pilvi

Kan ni ge tips på bröllopsresa juli 2010?

Vi gifter oss den 24/7 2010 och planerar att åka på bröllopsresa direkt efteråt, ca 10 dagar.

Nu undrar jag om någon som ska åka/har varit på bröllopsresa kan tipsa om nåt bra ställe, som inte är fruktansvärt dyrt?

Vi vill ha en solig, lugn, romantisk, exotisk plats :) Vi har funderat på följande alternativ: Seychellerna, Malaysias östkust, Thailands östkust, Mauritius, Sri Lanka, Azorerna, Indonesien, Dominikanska republiken.

Råd/tips/erfarenheter mottages med tacksamhet!!!

• Svar på tråden Kan ni ge tips på bröllopsresa juli 2010?
  • MrsCoverdale

Tipsade nyss i en annan tråd om Alghero-Sardinien. Har inte någon personlig erfarenhet men mina bekanta åkte dit på förlovningsresa och var väldigt nöjda. Lagom lökigt, romantiskt och tropiskt enligt dem :)Tror inte att det är en överdrivet dyr resa men ska jag vara ärlig så vet jag dock inte om priserna på plats.. en chansning är väl att de ligger på samma nivå som övriga sydeuropa..?

• Pilvi

Okej, tack så mycket för svaret!

Vi har egentligen tänkt oss att åka utanför europa, men det beror lite på vad vår budget klarar av...

• MrsCoverdale

Hihi det hade jag kanske kunnat lista ut om jag tänkt på era övriga förslag! :) Hoppas ni hittar något!

• uppochhoppa

Era förslag där innan var bra, vi ska göra något liknande, men vara borta i ca en månad och gifter oss tidigare på året. Ser fram emot en längre resa, har inte gjort en sån sen tre veckors språkresa mellan 8.an och 9.an, ha, ha!

För oss blir det nog viktigt att det är billigt, malaysia om jag kan övertyga prinsen som varit där i närheten förut.

har varit på dominikanska, i ofs i november, det var härligt!!! Okej prisnivå, men vi bodde på all inclusive då men var ju ute lite och kollade annat. Minns inte att jag reagerade på att det var dyrt i alla fall.

• norrland 345

Vi gifter oss oxå den 24 juli-10 och åker den 4 augusti till Indonesien- bali. Tyckte det var kul att hitta en resa lite längre bort som har bästa säsongen under våran svenska sommar.De flesta andra som ex Thailand åker man ju helst till på vintern. Att notan sen kommer att hamna på ungefär lika mkt som en europaresa är bara en bonus. Givetvis var resan lite dyrare ,men jämför man vad det kostar att vara,äta och turista så blir det inte dyrare än Europa. Lycka till =)

• angel72

Håller mig kvar i Sverige .Mitt bröllop är 24 juli 2010 Men jag är flyggrädd så vi åker vecka 31 till dalarna har hyrt en mysig stuga och ska njuta av classic car week i rättvik .Och 2 augusti har vi bokat biljett till dalhalla och the baseballs . Jag tycker det ska bli underbart !

• Pilvi

Tack för svaren :)

norrland 345: Min bror + fru var på bröllopsresa till Bali för några somrar sedan och hade en underbar resa!

Tror det blir Asien för oss också, närmare besämt Redang-ön vid Malaysias östkust.

Dominikanska republiken hänger kvar som ett alternativ, pga av musiken och dansen där, men när det gäller boendet där så verkar det mest finnas stora hotell med all inclusive och vi är mer intresserade av att bo lite avskilt i t.ex. en egen water bungalow...

Svårt detta!!!

• norrland 345

kul att höra att de gillade Bali =) har hört både bra och dåliga erfarenheter från resande dit. Men jag känner mig helsäker på att det kommer att bli en drömsemester för oss. Men det är inte lätt att välja resmål, hann ändra mig flera gånger innan jag bokade.Men då har jag ju åandrasidan beslutsångest inför de flesta beslut som ska tas.Vet inte varför jag är så mesig ,allt detta med bröllop är ju roliga beslut.. Åter igen lycka till =)

• fru AM

Skulle jag åka på bröllopsresa på sommaren så skulle jag åka till Rom. Tillbringa halva tiden eller lite mer i själva staden med alla historiska sevärdheter och fantastiska restauranger osv -  och resten av tiden skulle jag spendera på badort vid havet. Dessutom skulle jag åka tåg! Men det är ju jag.

Vill man bara slappa så skulle det ände bli Italien. T ex Villa Ottone på Elba http://www.villaottone.com/index.php?&lang=eng

eller i Torcana: http://www.pellicanohotel.com/

• Lara C

Azorerna är bra i juli om man vill åka dit. Men, det är inte något kul partyställe och man har mest utbyte av det om man är naturintresserad. Sola och bada funkar i juli, men Azorerna är framför allt ett ställe för dem som gillar att vandra, är intresserade av blommor och inte är överdrivet intresserade av riktigt god mat. (Den är ok, men man måste leta för att hitta bra restauranger.)

• Lara C

@Pilvi, Skulle du vilja veta mer om Azo så inboxa mig. Verkar det lockande så har jag en del tips.

Svar på tråden Kan ni ge tips på bröllopsresa juli 2010?