• Skorpan82

Problem med kusin - åter igen!

Har ett riktigt dilemma. Min ena kusin pratar inte med mig på grund av en tidigare gemensam väninna som lyckats få henne att tro att jag snackat skit om min kusin.... Vilket nu är bevisat att så inte var fallet. Min syster hade fest i helgen för att fira sin 25-års dag och min kusin med sambo var där. De varken hälsade eller ens såg åt mig under hela kvällen. Jag och min sambo vill inte bjuda dem på bröllopet, inbjudningarna till min morbror och andra kusin är de enda som inte skickats på grund av att vi inte tror de kommer om vi inte bjuder min andra kusin. Min mamma säger att vi borde bjuda dem, bara för att visa dem att jag skiter i vad min fd väninna sagt.
    Vet varken ut eller in nu! Någon med liknande bekymmer?!

• Svar på tråden Problem med kusin - åter igen!
  • Rufsas

Bjud dem och kanske tackar dem nej. Om inte annat kanske det innebär att ni blir sams igen.

Lycka till!

• Lyckliga013bruden

Bjud dem du vill, och tänkt inte så mycket i de banorna att bjuder jag inte X så kommer kanske inte Y ska jag då bjuda både X och Y eller ingen?.....Det är upp till var och en att tacka ja eller nej. Din morbror och kusin nr2 kanske kommer även om du inte bjuder kusin 1, folk beter sig sällan som man tror de ska göra =)

• Superstarfia

Om du bjuder henne visar ju det på att du vill att hon kommer och att du inte tycker att de här ska få förstöra eran "vänskap".. hon kanske kommer på bättre tankar och inser att du inte gjort nått fel..

• Skorpan82

Tack för era tips. Ska prata med min sambo men det lutar åt att vi bjuder dem, så får vi se om de kommer eller ej.

Svar till Moi mokulat: vi har "talat ut". Redan då bråket startade pratade vi och jag förklarade mig med mera. Trots detta har jag fått veta genom andra släktingar och vänner att min kusin och min fd väninna snackar väldigt mycket bakom min rygg på bl.a. facebook om hur värdelös jag är, hur trög jag är som väljer att vara tillsammans med min kille, att jag är både äcklig och dum i huvudet. Inget skoj att varken höra eller se (sett det med egna ögon på facebook). Det fick jag för att jag försökte lösa det hela.

• Maxiander

Om du gillar henne och VILL vara vän med henne så bjud dem! Om du inte vill umgås med dem och inte gillar dem plus att ni har en märklig relation där ni inte ens pratar med varandra så bjud dem INTE. Beror ju lite på hur stort bröllop ni har men jag vet att jag i alla fall bara vill ha de människorna runt omkring mig som jag verkligen gillar och tycker genuint bra om! Det är MIN stora dag och jag vill känna mig älskad och bra. har själv ingen konflikt med någon men däremot har jag och min kärlek diskuterat gästlistan om och om igen. Människor vi aldrig umgås med och faktiskt inte ens känner längre eller någonsin gjort behöver inte komma till festen. De är hjärtligt välkomna till kyrkan men på festen vill vi "känna" alla och ha folk runt om oss som vi faktiskt umgås med.

Men huvudsaken är att det känns rätt för er!!!

Så synd att bröllop ofta skapar så mycket krångel i familjer och vänskapskretsar. Det är ju nått så fint som det egentligen handlar om!

www.maxiander.se/

• patrikoannika

Bjud dem, så kanske ni kan bli vänner igen.

• Aleta

Skriv ut det som de har skrivit om dig på Facebook och visa för dina föräldrar och hennes föräldrar och all annan släkt, framförallt hennes föräldrar, då kanske de inser att du har anledning att inte bjuda henne.
    Om du dessutom bjuder henne så visar du att du är den bättre av er två och bryr dig om släkten, men jag tycker inte att hon ska komma undan med att smutskasta dig på internet. Tänk Bjästa.

• Jessika81

Moi mokulat skrev 2010-04-13 11:19:25 följande:

Håller med Aleta!
    Jag med!
Svar på tråden Problem med kusin - åter igen!