• Steven och Johanna

Ivory ej vit ros!

Jag vill få tips på namn (gärna bild eller länk ochså) på ivory färgade eller "smutsvita" rosor med lite vintage feeling. Ska passa ihop med vita och lila anemoner. Får gärna ha stora blomhuvuden. Behöver ett namn när jag ska beställa i Årsta. Tacksam för hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 21:03
    Finns en bild i mitt galleri på en bukett som jag tycker är fin och med den färg på rosorna som jag är ute efter...

• Svar på tråden Ivory ej vit ros!
  • Jossebosse

Avalance är väldigt fin. Googla namnet så borde du få fram bilder.

• JeanetteoFredrik

Vendela kommer jag att ha.. Den är lite cremefärgad och jättefin till en kläning i Ivory.

• Steven och Johanna

Tack för svaren! Fler förslag?

• passionsblomman

I mitt galleri hittar du några olika rosor-namnet syns när du pekar på bilderna, i presentationen finns även några länkar att söka blommor på. Avalanche, Sweet Avalanche, Denice eller Marussja är några av flera olika rosor i milda toner.

Men visst vet du att du måste ha en registrerad firma i blomsterbranschen för att få handla i partihallarna i Årsta?

• Steven och Johanna

Jo men jag går floristutbildning så jag har dispans ;) Tycker det är svårt med rosor. Är dålig på ivory rosor... vill inte ha vita som Akito tex. Men kanske Vendela, bara de inte är för champagne. Får nog åka till Årsta ocj kolla...

• passionsblomman

Okej, då fattar jag...Jag har jobbat i hallarna själv och man bir vansinnig på alla som går och försöker få deala och handla fast de inte har ett dugg med branschen att göra. Folk tipsat tom här i trådarna ibland om att göra just så.

Jag tycker att de flesta vita egentligen är mer eller mindre cremiga, utom just Akito och någon till. Jag tycker det låter som att Denice eller Marussja borde passa dig, med sina stora fylliga blomhuvuden.

Svar på tråden Ivory ej vit ros!