• Laxdrottning

Annorlunda bröllopsinbjudan?

Försöker klura ut en annorlunda och rolig inbjudan som ska kosta så lite som möjligt. Finns det någon som sitter på några bra förslag? Vill att det ska vara mycket humor med i det hela. Måste dock framkomma plats, dag, tid osv. Klädsel kommer att få vara valfri.

Ju galnare ideér desto bättre!

Kram.

• Svar på tråden Annorlunda bröllopsinbjudan?
  • Piiiip

eller affisch?

låta den se ut som ett reklamblad för ngt t.ex. cirkus eller ett band som ska ha spelning. Kanske för något som ni sysslar med på er fritid eller arbetar med?

• rosesarered

Affisch-iden är rolig men ganska avancerad. Såg det i en bröllopstidning och då hade paret skrivit med stora röda bokstäver deras namn och "i nöd och lust!".

• havelina

Vi har kompisar som gjorde en liten musikvideo med en rolig låt och grafik. Det var animerat med bilder på deras ansikten inklippta på två animerade gubbar som mimade till texten. De skickade ut CD-skivor med filmsnutten (som avslutades med all information om inbjudan) och det var superkul och uppskattat. Men om man inte är haj på de program som behövs eller känner någon som är det så blir det ju lite svårare.

• SueAnne

Jag har en idé som kanske inte direkt passar till bröllop dock. När mina föräldrar skulle ha toga-party skickade de ut små lakansbitar med inbjudningar på. Billigt och kul!

Man kanske kan göra något liknande fast på ett annat tyg eller så?

• JollyO

Gör en film och lägg upp på youtube. Sedan mailar ni ut länken till de ni ska bjuda. Gratis!

• bobods

Jag har ett vanligt inbjudningskort men skickar med ett infoblad som är roligt! Går ut på att säga något som börjar på varje bokstav i alfabetet. Tex

A ? allergier är inget konstigt! behöver ni någon form av specialkost till bröllopsmiddagen, meddela oss så ordnar vi det.
    B ? barn är självklart välkomna till vårt bröllop, vi vill dock informera om att vi kommer servera alkohol på festen.
    G ? gåvor? det vi önskar mest är att få fira vår bröllopsdag tillsammans med er, er närvaro räcker mer än nog! vi vet att många åker långt och att ni kommer på vårt bröllop är en fantastisk present. om ni ändå vill ge något annat är ett bidrag till vår bröllopsresa det enda vi önskar oss.
    M ? mobiltelefon är en kul pryl men vi ber er att ha den på ljudlös under själva vigselceremonin.
    Q ? questions? tveka inte att höra av dig om du undrar något.

osv

• Laxdrottning

Tack för alla roliga tips!

• Petterkvist

Toalettpapper! Skriv all info på en bit toapapper och förklara att ni la alla era besparingar på en kanonfest så ni hade inte råd med inbjudningskort.

• Sebastiána
    Petterkvist skrev 2010-04-13 20:15:09 följande:
    Toalettpapper! Skriv all info på en bit toapapper och förklara att ni la alla era besparingar på en kanonfest så ni hade inte råd med inbjudningskort.
    Kul
  • hernameispekka

Vilka bra ideer alla har :D

• Trasan99

Ett musikaliskt par vi känner skrev en egen låt som de spelade in och använde som inbjudan. Texten gick ungefär "Den x:de september i yy kyrka, då blir det fest, då blir det bröllop..." Jag minns fortfarande delar av melodin.

• Lina o Peter

Vi skickade ut dvd-skivor med en liten kort rolig film och en hänvisning till vår bröllopssida. Jag köpte vita skivor och dvd-fodral på en lokal pappersgrossist och gjorde omslaget i MS Publisher i datorn. På skivorna stämplade jag vår egengjorda stämpel. Bilder och mer info finns på min blogg en bit ner. Lycka till!

linalottan.blogg.se

• FruHassel

FruHassel skrev 2010-07-11 21:52:51 följande:
    flaskpost!

men då får man ju åka runt till alla man bjuder och lägga dem i lådan... kanske inte helt enkelt ...

Svar på tråden Annorlunda bröllopsinbjudan?