Monogram med bara initialer eller med hela namnet?!
Hur ska ni göra?!
Om man nu ska tex stämpla på inbjudan..hur ska man göra?! Hur gör ni?! Hur gör djur..;)
Vad är snyggast?! Smidigast? Lite tips och råd tack!..;)
Hur ska ni göra?!
Om man nu ska tex stämpla på inbjudan..hur ska man göra?! Hur gör ni?! Hur gör djur..;)
Vad är snyggast?! Smidigast? Lite tips och råd tack!..;)
Mitt tips är att välja ett monogram (bara initialerna eller hela namnet är en smaksak) som är helt svart, dvs inga bakomliggande tecken i grått. Då blir stämpeln som allra bäst och ni kan embossa er stämplade bild om ni vill utan att få problem.
Vi har valt att "signera" allt med vårt eget monogram, kommer använda mig av tekniken embossiering!
Min ena tärna som arbetar som designer har designat vårat monogram vi kommer att använda. Det är våra första bokstäver som tillsammans även bildar första bokstaven i vårat efternamn! I love it! Hade väldigt höga krav på monogrammet och hon har verkligen gjort ett kanonjobb! Är ju väldigt roligt att ha ett eget monogram tillsammans, man kan göra smycken mm med det senare, vi ska även gravera en av våra silverbrickor med mm.
www.maxiander.se/
@Maxiander vad roligt med ett eget designat monogram. Me lajk :)!
Jag gjorde en bild med hela våra namn som jag lät göra en stämpel av. Det emobssade jag på både inbjudningskort och festprogram sedan.
Jag har också designat ett monogram som vi använde på framsidan av inbjudan. Det blev våra namn och bröllopsdatumet. Dock så har vi bara skrivit ut monogrammet och inte gjort någon stämpel, men tror inte att det varit några problem med det om vi valt att göra så.