• Midvinterflicka

Brudbuketter med ranunkler eller pioner

Har insett att jag tycker att ranunkler är så himla fint! Speciellt i kombination med rosor. Har också sett någon med pioner i brudbuketten.

Har ni haft ranunkler eller pioner i brudbuketten - visa mig gärna era bilder eller länka till ert galleri!

När är högsäsong för ranunkler och pioner?

• Svar på tråden Brudbuketter med ranunkler eller pioner
  • novia72

Kolla gärna i mitt galleri..jag hade det kombinationerna både i buketten men även i bordsdekorationerna.. ;)

• 100703 M och B

Jag vill ha samma blommor, gifter mig i juli och ranunkler har säsong nov-maj tyvärr..
    Pioner _borde_ gå att få tag på utan problem.

(och jo, allt går ju att få tag på men till överpriser om det inte är säsong plus att de kanske inte håller samma kvalitet som annars)

Ska lägga upp min favoritbild på en bukett jag hittat med just pioner. Kommer strax i mitt galleri. :)

• 100703 M och B

Nu är den tillgänglig. Det är några få phaleonopsisorkideér i buketten också tror jag.

• passionsblomman

Om du gifter dig i april maj sådär kan det gå med ranunkler och pioner, då de överlappar då. men som sagt, Ranunkler är mitt i sin bästa tid nu och Pionerna börjar så smått komma. Säsongerna blir längre och längre i takt med efterfrågan och det skulle inte förvåna mig om man snart kan få Pioner större delar av året eftersom den blomman blivit helt sjukt populär. Det är knappast orginellt att ha den som favorit idag. Men smm det är nu så är det stopp i Auusti.

Det är en sanning med modifikation att allt går att få tag på om man betalar, för vissa blommor finna inte året runt.
    Däremot är det helt sant att det kostar multum att specialbeställa sådant som inte alls är i säsong och skeppa det världen över för en enda buketts skull.

Om du tittar i BT-galleriet under buketter så bör du hitta en del. Det ligger rätt många buketter där.

• Moi mokulat

Jag vill ha pioner, men jag gifter mig i Augusti och då har de blommat över.

• passionsblomman

Moi mokulat skrev 2010-04-15 15:06:40 följande:

Jag vill ha pioner, men jag gifter mig i Augusti och då har de blommat över.
    Det är inte när de blommat över i trädgårdarna som är viktigt, utan när de är i säsong hos odlarna. Generellt sett så ligger odling i snittbranschen ungefär en säsong före trädgårdslivet. Dvs Pionerna kommer snart att vara som allra finast, medan tulpansäsongen snart obönhörligen är över.
    Det GÅR dock att få Pioner även i Augusti numera, då säsongen för odling blivit lite längre. Fast det blir antaglien dyrt.
  • Moi mokulat

ahhhhaa men det skulle kännas fel att ha en blomma som inte egentligen skulle blomma här då. På något sätt

• passionsblomman

Det, däremot är ju en orsak i sig vad man väljer. Har du funderat på Dahlior? Det är helt rätt årstid och med den kan man bygga en bukett med lite samma känsla som pioner.
    Gärna ihop med rosor och något lite ängslikt material som Stjärnflocka eller så.

Moi mokulat skrev 2010-04-15 15:23:15 följande:

ahhhhaa men det skulle kännas fel att ha en blomma som inte egentligen skulle blomma här då. På något sätt
  • Jojjo82

Jag hade pioner, rosor och liljor i min bukett. Det blev superfint! Du ser buketten på några av mina bilder i galleriet.

• Converse

jag letar också ranukelbuketter, jag vill bara ha ranunkel och ev lite grönt inga andra blommor. rosa eller vita. ingen som har det? ts: jag ska gifta mig dewn 19 juni och det kunde ev gå att fixa då annars är tiden för ranunkel på våren och slut i maj.

• Midvinterflicka
    passionsblomman skrev 2010-04-15 15:16:38 följande:
    Det GÅR dock att få Pioner även i Augusti numera, då säsongen för odling blivit lite längre. Fast det blir antaglien dyrt.
    Typiskt! Jag som ska gifta mig i augusti...Pioner kanske funkar.
Svar på tråden Brudbuketter med ranunkler eller pioner