Beror väl på hur ni känner. För oss var tårtan viktig, för min man väldigt viktig. Känns inte riktigt som bröllop om det inte serveras bröllopstårta.Så för min del är det något jag verkligen förknippar med bröllop, och det har en lång tradition och är inte alls något importerat amerikanskt. (Märkligt att så många på BT verkar tycka att alla bröllopstraditioner är importerade amerikanska seder...)
Trist som jag är föredrar jag en "klassisk" bröllopstårta (menar nu bara att alla får samma och kanske att den står på en ställning inte att det måste vara marsipan runt ). Har varit på många bröllop, och jobbat på ännu fler, och den traditionella tårtan är klar vinnare. Den serveras ju inte direkt efter maten utan senare på kvällen till kaffet så det är ju sällan problem för gästerna att få ner den eller uppskatta den.
(Och jag kanske är trist men jag har aldrig uppskattat tårtbufféer eller liknande. Dels blir det kladdigt och alla ska smaka lite av varje så det ser lite "B" ut efter ett ganska kort tag. Men det är min åsikt.)