• Junebug

Ni som gör egna kort!

Var hittar man papper till bra pris?

Inget märkvärdigt, bara lite tjockare, strukturerat papper i vitt eller off-white? Alla jag har hittat kostar 6kr/A4.. känns lite överdrivet när färdiga kort kostar 7kr/st.

Och kvadratiska kuvert.. samma problem.
    Har kollat Calligraphen och liknande, men det blir inte särskilt billigt med frakten.. det bästa pris jag hittat för 16 x 16 cm kuvert är 6 kr/st.

Ska jag behöva betala detta, eller finns det billigare?

• Svar på tråden Ni som gör egna kort!
  • Lillskoj

Man kan köpa via t.ex. AGE som egentligen vänder sig till företag. Dom har visserligen "Big pack" på typ 250 papper, men det kan ändå vara värt det. Jag har för mig att man kan beställa (eller gå in i någon av deras butiker) en bunt med 250 papper á 160-180 g för ca 200 kr. De finns även olika färger att välja på. Vi köpte dock tillslut på "Matton" i Stockholm, dom har också Big pack på lite tjockare papper till ungefär samma pris.

Vi kommer att göra av med alla papper eftersom vi kommer att använda dom även till menykort, vigselprogram och tackkort.

• pettan

Vi köpte vårt pappar på sykompaniet! googla sykompaniet.
    180gr 100pack A4 kostar 89kr!

• bobods

Vi köpte på Akademibokhandeln, kostade 1kr/st. Jättefina!

• Igia

Vi köpte vårt papper på pandurohobby.se och gjorde egna kuvert av tapet och använde oss sedan av cellofankuvert från panduro. Pappret kostade 29:-/10st så lite dyrare än ngr av de här ovanför...

Svar på tråden Ni som gör egna kort!