• Diz

    Hur formulera önskemål om barn?

    Jag har läst tidigare trådar, om barnens vara eller inte vara på bröllopet.

    Vår önskan är dock lite annorlunda, vi har själv 4 barn, som kommer att vara med till en början. Sen har vi tänkt fråga en släkting om de kan ta hem barnen och lägga dem.

    Vi har inget emot att det dyker upp barn på bröllopet, men vi skulle tycka det var synd om det innebar att hälften av gästerna försvann innan kl 2200...

    Så vår önskan är alltså att gästerna försöker fixa barnvakt, för att kunna njuta av festen. Om de gärna vill ha med sig barnen eller om de inte kan hitta barnvakt får småttingarna naturligtvis följa med.

    Hur i hela fridens namn kan man formulera det på inbjudan utan att skriva en halv roman?

  • Svar på tråden Hur formulera önskemål om barn?
  • Igia

    Tror du inte att man löser det själv i så fall? Om jag går till mina nära och kära så fixar de antingen barnvakt eller ett sätt och lägga barnen för att sova i angränsande lokal.
    Om det finns ett rum eller lokal som ni kan avvara till sovande barn så kan ni väl skriva det?!
    Vi valde att inte ha ngr barn alls men hade en liten nyfödd med och han sov i ett rum bredvid hela natten och de föräldrarna åkte hem kl03.

  • Pilvi

    " För att ni ska kunna njuta av bröllopsfesten ostört, hoppas vi att ni kan ornda barnvakt denna kväll. Om detta visar sig omöjligt, är era barn givetvis välkomna!"

  • ALLIMA

    Vi kommer att skriva att Vi önskar att ni ordnar barnvakt till era äldre barn. Inget mer...våra egna barn kommer att vara med och vi vill inte säga nåt om spädbarnen. Tror ändå de flesta vuxna vill festa ifred nån gång.

  • Diz

    Tack för hjälpen, lutar åt att vi skriver något i stil med Pilvis text.

Svar på tråden Hur formulera önskemål om barn?