Inlägg från: 20AugBruden |Visa alla inlägg
  • 20AugBruden

Bjuda frånvarande far?

Didis du säger väldigt kloka saker!

Du får mig därmed att tveka på mitt innan mycket självklara beslut att inte bjuda min pappa som jag inte haft kontakt med på 5 år nu. Det hela berodde på att han svek mig grymt när jag satt vid farfars dödsbädd och sen svek han mig vid planeringen och begravningen av min farfar.. Jag klarade inte av fler svek från hans sida kände jag. Men tiden läker alla sår sägs det ju. Nu har jag börjat tänka om jag ska ta kontakt med honom efter bröllopet. Har tänkt att jag inte kan ha den känslocirkusen med honom nu innan bröllopet!

Sen har jag varit osams med min lillebror nu i ett halvår.. Fast han har fått inbjudan till bröllopet, men vet inte om han kommer. Som grädde på moset har vi också då min mammas sambo som har två barn. Jag och min blivande man vill gärna bjuda hans son och dennes fru. MEN då säger mammas man att jag även MÅSTE bjuda hans dotter! (Hur han nu har mage att bestämma om detta, han betalar inte en spänn för vårt bröllop..) Dottern bor i Holland och min blivande man har aldrig träffat henne. JAg har inte träffat henne på 14år och hon är en riktig intrigmakerska. Hon bjöd mig till hennes bröllop för 10 år sedan, men jag valde så klart att inte gå på det. Vad tycker ni om detta?

Tack till dig EddaGBG som tog upp detta. Jag trodde jag var helt ensam om detta.. Ska det verkligen behöva vara så här när man står inför det som ska vara ens lyckligaste dag i livet!?

Svar på tråden Bjuda frånvarande far?