Priser för vigsel utomlands?
Vad kan det tänkas kosta att gifta sig utomlands? Jag har verkligen noll koll
Skulle gärna vilja höra vad ni har/ska betala? Var? Och hur många personer ni blir
Vad kan det tänkas kosta att gifta sig utomlands? Jag har verkligen noll koll
Skulle gärna vilja höra vad ni har/ska betala? Var? Och hur många personer ni blir
Oj läste fel höll precis på att skriva en jättelång post om utomhusvigsel börjar visst bli lite trött här. Har inte gift mig utomlands men min bror gifte sig i Thailand i mars. Lillasyster fick ju inte gifta sig först två veckor efter att jag ringt och sagt att vi gifter oss i juli ringde han och sa att dom skulle gifta sig.
Utöver resan och lite kläder betalade dom inte mer en några tusen. Fast det var bara min bror med fru och 3 barn. Sen var det kläder dom köpte på plats, mat, såna saker. Kan kolla upp lite nogrannare om du vill? Skulle vara lättare om du skrev lite mer vad du personligen tänkt dig
Vi gifter oss i New York. Marriage Licence kostar 35 dollar och vigseln 25 dollar. Sen tillkommer såklart resa, boende, kläder, fotograf (850 dollar kostar vår), frisör (350 dollar kostar min) med mer, men där styr man ju ganska mycket själv hur mycket man vill lägga .
100510:
Skall också gifta oss i NY.
Tips på frisör etc. ?
När är det dags för er?
Vi har inte bestämt något utan kollar upp alternativ sverige vs utomlands. Vi har bla tittat på grekland då vi vistats där en längre tid tidigare och om man viger sig i svenska kyrkan så kostar det 400 euro (+3kg svenskt kaffe...). Sedan finns det ju också olika "wedding package" som man kan köpa och då vigas borgligt. Så det bero helt på vad ni väljer men tex svenska kyrkan finns ju på lite olika platser runt om i världen.
Någon som har gift sig i typ paris eller liknande ställe lite närmare sverige? Kostnad?
I Paris kan man inte gifta sig i kyrkan utan enbart ha cermoni men det blir inte lagligt.
Kollat runt på lite olika saker, ofta tycks själva giftemålet ligga på plus minus 5000 sek Sen tillkommer ju blommor, smink, transport mm vad man nu vill ha. Det kan vara extremt svårt att få ett datum, seciellt i Paris eller NY.