Ändrad budget
Jag vet inte om detta kommer att låta förståeligt eller bortskämt, men jag mår verkligen dåligt av situationen och känner tat jag int ehar ngn att prata med om detta.
Jag har från början av planeringen tänkt anpassa vårt bröllop tills vår lilla budget, då jag jobbar och min M2b pluggar och mina föräldrar har begränsad ekonomi så jag har aldrig frågat eller förväntat mig ngt därifrån. samtidigt började M2B's föräldrar som har det mkt bättre ställt att säga att de hjälper till och att vi ska planera vårt "drömbröllop" och att det "fixar sig". Detta kändes konstigt men efter ett tag dras man ju med i planeringen och lilltjejen inom en börjar få liv. (Måste lägga till att vi inte gått överstyr men tillåtit oss att utöver 50-60 fmailjemedlemmar, räkna med 30-35 kompisar.) Nu när de börjar närma sig preliminär bokningar (gifter oss i aug 2011) och vi ville få bekräftelse av "exakt summa" så skönk den helt plötsligt med ca 25%, vilket innebär att alla planer och gästlist nu måste planeras om.
På ett sätt känns det som att vi ska vara glad över den hjälp vi får, för utan dem skulle vi inte ha ngn fest alls... men jag kan inte låta bli att känna mig ledsen och dum för att de låtit oss planera och drömma om vår dag och nu känna oss som att vi velat för mkt. Jag har alltid klarat mig själv ekeonomiskt och det känns hemskt att sitta i denna situation där det verkar som att vi planerat utöver våra tillgångar, men vem skulle inte gjort det om man blev uppmuntrad..?
Just nu känner jag mig kluven och ledsen och har nästan lust att bara köra en enkel vigsel med fika till för tat ens slippa prata pengar med ngn...Är ngt av det jag skriver förståeligt?