Barnfritt utan mer tjafs tack
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Jag är lite orolig för synpunkter på barnfritt. Vi skickar ut inbjudan imorgon så vi får väl se hur eventuella reaktioner blir. Egentligen är det bara en person som jag undrar lite över hur hon kommer att reagera.
Men vad var det som hände med din kompis? Ville hon ha med sina barn?
Hon sa att de inte hade barnvakt utan att först ens ha kollat. Sen fortsatte det med nästa par som iofs hade bägge föräldrarnar bortresta, men de löste det.
Första väninnans attidtyd var problem med barn, pengar etc.
Fast jag sa att vi kunde pröja hotellet. Hon såg fel i allt...
Jag hör till den kategori som i uppfostran fått lära mig att det är de personer som nämns i inbjudan som är tänkta som gäster, inte resten av familjen som INTE nämns. Förstår inte att man tjafsar om detta som gäst men samtidigt så förstår jag att vissa familjer inte har någon att lämna sina barn till. Detta har hänt oss och då tackade vi nej till bröllopet av den enkla anledningen att vi inte kunde närvara utan barn ( vilket inte alla brudpar tycker är en bra anledning till att missa just deras bröllop)men det struntar jag i.Min familj och mina barn går före andras bröllop.
Själv sitter jag med magvärk! Nu är inbjudningarna klara för utskick och jag bävar för alla möjliga synpunkter folk kan tänkas ha! Vi har skrivit att bröllopsfesten är barnfri med undantag för ammande barn. På hemsidan har vi skrivit 15årsgräns. Vem räknas som barn liksom.
Jobbigt sånt där!
vi har skrivit barnfritt på våran inbjudan och ingen har kommenterat det en av gästerna har ändå frågat om dom får ta med dottern vilket jag tycker är ok + att flickan kommer ändå att gå och sova ganska tidigt.
blir det flera som vill ha med sina barn kommer jag att ordna en eller 2 barnvakter (kommer att fråga av praktikanter från våran dotters dagis) som kommer hem till oss och ser efter alla barnen tills alla barn blivit hämtade av föräldrarna.
Litet tilläg många av våra gäster kommer från andra länder därför har vi funderat på detta med barnvakt flera av gästernas barn vill gärna komma på besök till "vårat" land. Barnfritt motiverade jag och sambon med att våran fest kommer att äga rum på ett hotell med anslutande nattklubb och pub + att jag tycker inte barn ska vara på en fest där vuxna blir berusade. Alternativet hade varit alkoholfritt hela festen med barn hade alla tagit med sej barnen hade vi varit ca 100 vuxna och 100 barn lycka till med att hålla tal då ;)
Vi har tänkt ha barnfritt, med en åldersgräns på 15 år. Hur göe jag med mina tre kusinbarn (de är syskon) - två av dem är 15 och äldre, en är 12. Känns konstigt att bara en av syskonen får gå men om han får följa med känns det svårt att säga nej till de andra. Egentligen ville vi ha 18-årsgräns eftersom det blir fri bar.
Vi har bara berättat få några få ännu, bland annat tärnan och hennes man som har en liten. Jag var rädd att de som ganska nyblivna föräldrar ville ha med barnet på allt, men de är nästan mer ihärdiga än vi när det gäller barnfritt - de sa faktiskt att de tyckte att vi skulle ha det INNAN vi nämnde det! Men de är också ett par som är noga med att ta barnledigt ibland och bara vara vuxna med varandra, typ går på bio eller gå ut på en trevlig restaurang
Flotten jag förstår dig med, men om man är bästa väninnan borde man ha mer förståelse för den anders budget och val. jag tycker forftarande att de som står en närmast inte ska klaga.
Det är första gången vi väljer barnfritt. BArnen är alltid med på nyår och midsommar och alla fester och övriga föräldrar var glada att slippa barnen så att de kunde festa loss och bara tänka på sig själva för en gångs skull.
Min sambo har en dotter som bli 17 i juni. Hon är bjuden, men systerdottern på 9 är det inte.
Long engagement skrev 2010-04-18 21:02:19 följande: