• Väntar på något

Funderar på att ha en lite mindre bukett. Någon med tips?

Jag kollar runt på brudbuketter men tycker att de flesta buketter är väldigt stora. Jag är rätt liten, både kortväxt och nätt och känner att det inte blir riktigt proportionellt med en normalstor bukett.

Finns det någon som har haft en lite mindre bukett? Är det ovanligt att ha det? Vill gärna ha ett ganska traditionellt utseende ändå. Gärna rosor (dropppformad eller rund) och inte så mycket grönt. Funkar det eller ser det konstigt ut? Det är inte p.g.a. snålhet utan mer p.g.a. min kroppstyp.

• Svar på tråden Funderar på att ha en lite mindre bukett. Någon med tips?
  • jessie key

Den jag har tänkte är inte så stor, finns i mitt galleri. Jag är inte heller så stor så den tyckte jag passade för en som inte är så lång.

• Väntar på något

Den var jättefin! Ser ju fortfarande ut som en brudbukett men lite nättare.

• Väntar på något

Vart har du hittat den förresten? Har svårt att hitta bilder på mindre buketter.

• passionsblomman

Åh det finns hur många möjligheter som helst att göra något som känns nätt!
    Öht så tycker jag att en viktig del i floristens expertis är att klara av att bedöma just proportioner på buketten så den blir precis lagom. Det kommer absolut inte att se konstigt ut!

Vad gäller vanlighet så har det ganska länge varit populärt med rätt små buketter som egentligen mer lknar en rejäl tärnbukett om man ska se tilldet traditionella. Men samtidigt så har "bollarna" med rosor ockås ibland blivit oerhört stora.
    Allt beror ju på hur du, din klänning och hela helheten ser ut.

Nu blev jag sådär sugen på att skapa igen...

• ebbamary

Hej! Jag tycker att det låter superfint. Klassiskt elegant, jag hittar ingen bild men Marie Chantal av Grekland hade just en liten rosbukett i vitt på sitt bröllop. Fantastiskt! Annars tycker jag att något sådant här är gulligt också: bit.ly/5rKkns

Bästa hälsningar från Ebba von Sydow, som EFTERLYSER brudar som ska gifta sig i juni och kan hjälpa oss med en kort sak till programmet nu på onsdag! Hör av er till mig på ebbavonsydow@gmail.com

• Väntar på något

Tack snälla ni! Alltid så kul att ställa frågor här på bröllopstorget då alla är så trevliga och engagerade

• Väntar på något

passionsblomma: Jag har inte varit på konsultation hos floristen än men det låter skönt att höra att min tanke inte är helt galen. Har känt mig lite rädd för att floristen ska uppfatta mig som snål om jag efterfrågar en mindre bukett.

• Väntar på något

Ebba: Den buketten var jättefin!!! Tycker mest om klassiska buketter även om det går att göra både vackra och fantasifulla buketter för den med lite fantasi.

Ska kolla upp ditt andra tips också. Tack!!!

• passionsblomman

Den är absolut inte galen och en duktig florist fattar mycket väl att en liten och nätt tjej inte ska ha en för stor bukett.
    Lycka till! och visa gärna framöver vad det blev för något!

Väntar på något skrev 2010-04-18 21:35:08 följande:

passionsblomma: Jag har inte varit på konsultation hos floristen än men det låter skönt att höra att min tanke inte är helt galen. Har känt mig lite rädd för att floristen ska uppfatta mig som snål om jag efterfrågar en mindre bukett.
  • 20th century fox
    passionsblomman skrev 2010-04-19 09:01:39 följande:
    Den är absolut inte galen och en duktig florist fattar mycket väl att en liten och nätt tjej inte ska ha en för stor bukett. Lycka till! och visa gärna framöver vad det blev för något! Väntar på något skrev 2010-04-18 21:35:08 följande:
    Jag tycker det är underförstått att inte ha för stor bukett om man är liten själv. Du kan ju ha det som "koll" om floristen verkar duktig eller inte..bara att gå till någon annan floristen inte verkar duktig på formspråk och helhetsbilden.

Lycka till!
  • Sonja68

Jag hade en inte alltför stor bukett med germini och ett par gerbera. Kolla i mitt galleri. Sid 2 tror jag det finns närbild.

• Sonja68

Såg nu att du vill ha rosor! Det låter jättefint

• Väntar på något
    Sonja68 skrev 2010-04-21 10:00:14 följande:
    Jag hade en inte alltför stor bukett med germini och ett par gerbera. Kolla i mitt galleri. Sid 2 tror jag det finns närbild.
    Jättefin!!! Jag behöver inte absolut ha rosor utan söker inspiration hela tiden. Men jag gillar rosor väldigt mycket
  • Väntar på något

I riktigt stora rosbuketter (runda) ser det ju ut att vara 40-50 rosor. Vad kan vara lämpligt antal i en sådan lite mindre som jag funderar på? Förstår att det beror på storleken på rosorna men någon som vet ungefär?

Svar på tråden Funderar på att ha en lite mindre bukett. Någon med tips?