• jähnke

Lite tips och råd

Hej
    Vi skall gifta oss i sommar 14 Aug.
    Skulle vilja ha lite tips på vad man skall tänka på inför bröllopet. är nervös för att glömma något viktigt.

Detta har jag fixa än så länge.
    - Klänning- Bordsplacering- Inbjudan- Bordsdekoration- Hindersprövning- Namn byte

Tack på förhand

• Svar på tråden Lite tips och råd
  • MrsCoverdale

Ej av egen erfarenhet men väl av andras vet jag att det finns vissa saker som lätt glöms bort, så som:
    * Om du vill köpa tackgåvor till de som på olika sätt varit engagerade i ditt bröllop så är det bra att komma ihåg så du slipper springa runt som en galning veckan innan bröllopet.

* MAT - jag tror de flesta av mina vänner alldeles glömt bort den här detaljen med lunch! Kom ihåg att sätta av några minuter innan vigseln så du hinner stoppa i dig åtminstone en smörgås. Det är en lång dag och det tar ofta en stund innan det är dags för middag.

* Manikyr - kan vara roligt att ha fina naglar på den stora dagen!

* Kom ihåg att styra upp transporten åt dig, din blivande och eventuellt brudfölje TILL vigseln. Föräldrar kanske kan hämta hos frisören tex.

* Fotografen, fundera på vad ni vill ha förevigat. Finns många förslag här i forumet och det kan vara bra att ha en idé om vad som känns viktigt när man träffar fotografen.

Lycka till!

*

• lärkan

{#lang_emotions_flower}  Musik. Vilka psalmer vill ni ha med och om ni eventuellt vill ha en solist?!

- Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Cherrygirl

Vi gifter oss också den 14aug..
    Det är mycket att tänka på!

Om ni ska ha fotograf- vart ska ni fota er, efter eller innan vigseln, hör med prästen om han/hon tycker att det är ok att det fotas under hela vigseln.

Om ni ska fota efter vigseln så kan det vara bra att ha något som sysselsätter gästerna, någon lek, snittar eller något.

Maten kan vara bra att veta om någon är allergisk mot något, så att ni inte glömmer special kost till denne i så fall.

Sedan kan ju tårta vara bra att tänka på, vad vill ni ha för modell och smaker.
    Finns mååånga saker att tänka på som sagt var..

Svar på tråden Lite tips och råd