• MrsPingla

Brudbukett av vilda blommor?

Ja vi funderar på att göra brudbuketten själva av vilda blommor. Vi funderar även på att plocka egna blommor till bordsdekorationer och dylikt.

Tänkte höra med er andra som gjort detta; var det svårt att hitta blommor? Och var det svårt att få ihop det hela till en fin bukett? :)

• Svar på tråden Brudbukett av vilda blommor?
  • bruden i skogen

Åh så ljuvligt. När i tiden pratar vi?

• Flotten

Såg en sådan bukett förra året på en vigsel. Den var säkert fin men hade nog blivit gjord av blommor plockade någon timme innan och det syntes, blommorna slokade och var rätt hängiga. Blommorna behöver stå och dra vatten gärna från dagen innan+att många vilda blommor luktar "inte gott". Och den bukett jag såg var väldigt svår för bruden att hålla i då den var tämligen så "tjock".

• Miss Sofie

Vi tänkte oxå ha vilda blommor som dekorationer och sen tänkte jag köpa nån billig blombukett på typ Plantagen eller nåt sånt och binda min bukett av den.
    Jag gjorde det till min kompis förra året och det blev jättebra. Och kvällen innan plockade jag en massa prästkragar, blåklockor och lite rödklöver som vi hade som dekorationer (hade även en del prästkragar i buketten). Det blev jättefint!

Detta var i slutet av juni.

• bruden i skogen

hua mej Prsätkragar som är så allergiframkallande med pollen.

Tänk på att de doftar och finns pollen i massor med vilda blommor.

Plocka dem kvällen innan, skär ett snitt med en kniv i varje skälk en och en. Sätt dem i jummet vatten så svalt man kan. Går bra i kylen men inte tillsammans med frukt.

• Miss Sofie

Jasså är dom? Va konstigt, jag som är pollenallergiker märkte ingenting, jag hade inga problem. Men det finns väl dom som är extremt känsliga.

• MrsPingla

Vi ska gifta oss i slutet av juli. Kom på häromdagen att det kanske inte blommar så mycket då. Vad tror ni, kan det vara svårt att hitta blommor kring den tiden :S

• 20th century fox
    Miss Sofie skrev 2010-04-27 15:27:31 följande:
    Jasså är dom? Va konstigt, jag som är pollenallergiker märkte ingenting, jag hade inga problem. Men det finns väl dom som är extremt känsliga.
    är man allergisk mot korgblommor så är prästkrage en sådan.
Svar på tråden Brudbukett av vilda blommor?