• Mato10

Vin i Tyskland?

Hejsan.
    Vi har nu testat ut det röda vintet och hittat favoriter. Tänkte köpa i Tyskland. Hur kan man ta reda på utbudet där? Är det någon som har tips på någon sida?

• Svar på tråden Vin i Tyskland?
  • Toffi

Jag ska åka till tyskland nästa vecka för att handla.

Har ni några vintips? Jag tykcker det är sås vårt att veta. Vi ska ha buffe. Får väl provdricka en hel del i helgen för att se vad som är bäst. :)

• Sebastiána

Jag vet inte, men tror inte att man sparar så mycket på just vin. Det är faktiskt prisvärt på Systembolaget. Öl och sprit däremot är MYCKET billigare!

• JollyO

Kolla innan på hemsidorna, speciellt deras tillbudsblad. De varorna kan man spara mest på. Jag ska åka ner nästa vecka och då kommer jag ha förbeställt en del innan så att det jag vill ha finns inne.

Min vän är min och jag är hans
  • Lillaria

Pappa, svärfar och m2b var nere i fredags och gjorde det till en dagsutflykt för att lära känna varandra bättre. Vårt vin kostade 30 kr mindre per flaska så vi tjänade in en hel del på det. Men vi har många gäster å andra sidan. Ca 100. (vinet var Bin 555 Shiraz Wyndham Estate Systembolagsnummer 6829)

• MrsRobinson

Jag var i Tyskland igår och i den affären kunde man provsmaka alla lådviner, så känner man för att testa något där nere går det bra. Det var på calles.

• ar100522

Vi köpte Mauro både rött och vitt - supergott

• Mato10

Tack för tipsen!
    Tyvärr hittade vi inte de viner som vi tänkt oss. Är det någon vinkännare därute som kan rekommendera ett liknande vin(fyllighet,druva osv.) som finns att få tag på i Tyskland.

Röda viner hade vi först tänkt något av dessa:
    Primitivo di Manduria
    eller
    Monti Garbi Ripasso 2007

Vitt vin:
    Rosemount Riesling 2009

Hoppas!!!!

Svar på tråden Vin i Tyskland?