• Doffsingen82

BH:n som ger den snyggaste hyllan för en som inte har jättebyst... ?

Vore så tacksam för tips på BH under min brudklänning. Den är utan axelband, vilket gör det önskvärt att lyfta upp bysten så mkt det är möjligt utan att se vulgärt ut.

Har läst lite om "Free-bra".... Kan det vara något?

Gärna länktips också

• Svar på tråden BH:n som ger den snyggaste hyllan för en som inte har jättebyst... ?
  • Doffsingen82

Lillaria skrev 2010-04-21 10:36:58 följande:
    Jag var inne på twillfit och bad om hjälp ch fick tag i en jättesnycgg, bekväm och "hyllfrämjande" bustie. Så gå in till dem och se om du hittar något och annars så var denna hemsidan rolig att kolla runt på =) www.korsetten.se/brud-underklader-c-66.html

Gick ut på Twilfits hemsida; de verkar ju faktiskt vara prisvärda! Korsetten de hade går på 449 kr; perfekt ju! De hade faktiskt free-bra också... Kan ju testa den med

TACK för tipset! Ska försöka ta mig dit på lördag.

• ThereseR

Jag hejar som vanligt på Change-butikerna! Där finns bra, fina och snygga underkläder till alla kroppar

• Doffsingen82

ThereseR skrev 2010-04-22 11:36:20 följande:
    Jag hejar som vanligt på Change-butikerna! Där finns bra, fina och snygga underkläder till alla kroppar

Tackar för tipset
    Finns det ngn butik i Örebro....?

• SessanC

Jag ska också ha en axelbandslös klänning och har köpt en fantastisk bh på Agent provocateur! Jag har nog aldrig kännt mig så kvinlg i någon annan bh Bysten blir får ett perfekt litet lyft underifrån så den blir kurvigt rund upptill... Älskar den! Det är deras Love strapless bra. Värd varenda krona!

• Doffsingen82

SessanC skrev 2010-04-22 21:14:26 följande:
    Jag ska också ha en axelbandslös klänning och har köpt en fantastisk bh på Agent provocateur! Jag har nog aldrig kännt mig så kvinlg i någon annan bh Bysten blir får ett perfekt litet lyft underifrån så den blir kurvigt rund upptill... Älskar den! Det är deras Love strapless bra. Värd varenda krona!

Låter mkt lovande
    Har du beställt den på nätet eller finns det ngn butik i Sverige som saluför deras sortiment?

• Doffsingen82

SessanC skrev 2010-04-22 21:14:26 följande:

Vad fick du ge för den förresten?

• happytoaster

WonderBra har axelbandslösa bh:ar bla på Lindex och de borde ge ett ordentligt lyft. Lindex har även en jätte söt axelbandslös troslett som är låg i ryggen i butik nu.

• Doffsingen82

happytoaster skrev 2010-04-23 12:20:58 följande:
    WonderBra har axelbandslösa bh:ar bla på Lindex och de borde ge ett ordentligt lyft. Lindex har även en jätte söt axelbandslös troslett som är låg i ryggen i butik nu.

TACK för tipset
    Det får bli Lindex imorgon också alltså..

• Doffsingen82

happytoaster skrev 2010-04-23 12:20:58 följande:

Sökte lite på WonderBra... *hehe* Det ser också lovande ut måste jag säga...

Tack igen

• SessanC

Jag köpte den i deras butik i Stockholm, den kostade 1120:- Kan tillägga att det är den dyraste BH:n jag någonsin köpt! Men den sitter som gjuten

• mct73

Om det är klänningen du ska ha på din profilbild så skulle jag bara vilja tipsa dig om att kolla först hur långt ner klänningen går mellan brösten och även på ryggen så att du inte köper en BH som sticker utanför klänningen. Det kan ju vara mindre kul

• mct73

Glömde skriva att jag köpt en freebra av just den anledningen (kunde inte hitta någon med push up men som inte stack utanför klänningen) men min klänning är mycket mer ner skuren än din.

• Doffsingen82

mct73 skrev 2010-04-23 17:29:06 följande:
    Om det är klänningen du ska ha på din profilbild så skulle jag bara vilja tipsa dig om att kolla först hur långt ner klänningen går mellan brösten och även på ryggen så att du inte köper en BH som sticker utanför klänningen. Det kan ju vara mindre kul

mct73 skrev 2010-04-23 17:33:19 följande:
    Glömde skriva att jag köpt en freebra av just den anledningen (kunde inte hitta någon med push up men som inte stack utanför klänningen) men min klänning är mycket mer ner skuren än din.

Jag kommer att ha en helt rak skärning fram, så jag tror inte att det blir några problem av den anledningen

Hittade den mest ljuvliga torseletten på Lindex idag. Den satt som gjuten och gav mig den perfekta hyllan Dessutom till det perfekta priset; 299 kr!
    Skulle det skita sig när klänningen väl kommer, så får det bli en Free-Bra i så fall.

Tack för tipsen

• NocturneAngel

En balconettemodell är oftast den bästa lösningen för alla hyllor, men den går rätt högt, så det är inte så bra om klänningen är lågt skuren. Freebra satt inte fast på mig, men jag har också en DD-E, däremot har jag hört om andra som varit nöjda med den. 
    Personalen både inne på Twilfit, Change och den-där-tredje-underklädeskedjan-som-jag-aldrig-minns-namnet-på borde kunna hjälpa dig, de är riktigt trevliga i alla butiker jag har varit i.

• Doffsingen82

NocturneAngel skrev 2010-04-24 22:47:59 följande:
    En balconettemodell är oftast den bästa lösningen för alla hyllor, men den går rätt högt, så det är inte så bra om klänningen är lågt skuren. Freebra satt inte fast på mig, men jag har också en DD-E, däremot har jag hört om andra som varit nöjda med den. Personalen både inne på Twilfit, Change och den-där-tredje-underklädeskedjan-so m-jag-aldrig-minns-namnet-på borde kunna hjälpa dig, de är riktigt trevliga i alla butiker jag har varit i.

Details heter butiken du tänker på, tror jag Där var jag in för några veckor sedan och de hade bara en bh (då i alla fall) som var lite mer brudaktig och den satt inte bra

Jag har B-C-kupa, så om freebra blir aktuellt så tror jag att den bör sitta...?

Var in på Twilfit på Marieberg och provade en bh, men jag såg ut som hejsan och då tappade jag lusten.... Var nog inte riktigt på humör den dagen.... :-P

När jag hittade torseletten på Lindex, så vart jag så lyrisk och köpte den direkt. Så nu är jag supernöjd, för den sitter som en SMÄCK.

För skojs skull gick jag dock in även på Change, men deras motsvarande brudtorseletter gick på 900 kr och när jag ändå hade en för en tredjedel av det priset så kände jag mig om möjligt ännu mer nöjd

Tack ändå snälla gulliga för ditt svar

Svar på tråden BH:n som ger den snyggaste hyllan för en som inte har jättebyst... ?