• Kanelen

Bara bjuda två av tre i syskonskara?

Min man har en kusin med tre barn. Vi har tänkt ha barnfritt på bröllopet och bara två av dessa barn är över 16. Den tredje är 14 år.  Det blir ju konstigt at bara bjuda två men vi har dragit gränsen där för andra föräldrar och deras barn. Vad göra? 

• Svar på tråden Bara bjuda två av tre i syskonskara?
  • AlaM

Om ni inte har bjudit några riktiga ordningspoliser som alltid lägger näsan i blöt tycker jag att ni bjuder alla tre. Det är ju inget som säger att man måste dra en åldersgräns bara för att man bestämt sig för att inte bjuda barn. Man bestämmer helt enkelt vilka gäster man vill ha.

Om ni inte vågar bjuda 14-åringen av rädsla för vad alla andra ska säga så skulle jag nog inte bjuda de andra två heller. Det måste vara hemskt att vara den enda i en familj som utelämnas - oavsett anledning - framförallt i en så känslig ålder.

• Sebastiána

Vi har samma problem men vi drog gränsen vig 15 och en i en syskonskara på tre är 12 år - de andra är 16 och 17.

• Kanelen

Efter att ha tänkt efter lite bjuder vi alla tre. Det skulle ju bli trist för den yngste att inte få följa med. Risken är också att hela familjen stannat hemma. Det är ju som sagt vi som bestämmer och då bestämmer vi också undantagen förståss.

• passionsblomman

Kanelen skrev 2010-04-21 19:40:20 följande:
    Efter att ha tänkt efter lite bjuder vi alla tre. Det skulle ju bli trist för den yngste att inte få följa med. Risken är också att hela familjen stannat hemma. Det är ju som sagt vi som bestämmer och då bestämmer vi också undantagen förståss.

Det tycker jag låter som det enda raka. Hur jäkla ledsen skulle man inte bli: "Alla får komma-utom du." Det går aldrig att få bort den känslan med "jamen det var baaaaarnfritt" ingen 14-åring känner sig som ett barn och det skulle förmodligen dessutom bara göra känslan ännu värre.

• Kanelen

Sebastiána skrev 2010-04-21 16:59:47 följande:
    Vi har samma problem men vi drog gränsen vig 15 och en i en syskonskara på tre är 12 år - de andra är 16 och 17.

Vad fick ni för reaktioner?

Svar på tråden Bara bjuda två av tre i syskonskara?