• nystanet

ikea:s soffa klippan

Hej!
    Här har diskuterats mycket men nu ska jag ta tilfället i akt att fråga om något mycket annorlaunda Jag funderar på att köpa soffa Klippan som finns på IKEA. Eftersom jag bor låååångt ifrån närmsta IKEA varuhus tänkte jag beställa hem den. Problemet är då att jag inte kan provsitta den Klippan är tydligen en populär soffa därför måste det ju vara en hel del här som har en sådan hemma. Är den bra? God att sitta i? Går det att ta sig en tupplur i den utan att få ont i ryggen? Snygg?

• Svar på tråden ikea:s soffa klippan
  • Mollie

Min vän hade en sån ett kort tag...tills den rasade ihop! Hon ville inte byta, så det blev en annan soffa i stället.
    Den är väl helt ok att sitta i tycker jag, men är nog rätt hård...

M.

• Jennifer E

Nystanet, jag tycker att den är ful! Iallafall om den ser ut som den alltid har gjort. Men det är ju ej intressant att jag tycker det. Den är väl ok att sitta i om man har många kuddar, men absolut ej att sova i! För det är väl den som är en billig bäddsoffa?

• Jennifer E

Jag har ingen själv, men det kanske man kan läsa mellan raderna?

Lycka till med soffköpet! Min bästa kompis kallas för övrigt soffan och hon är himla bra. Skön att ligga på vet jag dock ej!

• nystanet

Nej det är ingen bäddsoffa. Den är fin tycker jag men ser kanske en aning hård ut även på katalog-bilden Men det är ju så många som köper den..ingen som är nöjd med sina Klippan-soffa?

• Jennifer E

Men är det inte den där ganska lilla soffan som man sitter rätt lågt i och som är svår att dammsuga under? Hihi..

• juventus

Jag har haft den ( och sovit i den...9 efter ett ar gav jag dock bort den. Ganska skon att sitta i tycker jag

• Scarlett

Jag har en Klippan hemma. Den är liten och det är ju bra om man har ont om plats (som vi). Dock inte så bra om man vill sova i den... Man måste ligga ihopkrupen för att ta en tupplur, men är man riktigt trött, så... Den är helt OK att sitta i, tycker jag. Det är bra att man kan lätt kan byta överdrag när man tröttnar på färg/material. Vi köpte våran begagnad men i gott skick och ganska snart började ena armstödet lossna. Det sitter nu löst, men hålls uppe av överdraget. Vet inte om det beror på dålig kvalitet eller otur och oöm behandling...

• Nean

Jag har precis köpt ny soffa på Ikea och hade begränsad budget så därför tyckte jag Klippan verkade bra. Men den var stenhård att sitta i och hade för lågt ryggstöd, så att man kände att man inte kunde luta sig tillbaka bekvämt.

Jag lade till ett par tusenlappar och fick en mycket bättre soffa. Jag är helnöjd med min Nikkala. Rekommenderas!

Förhoppningsvis håller den längre än Klippan också, med tanke på tidigare inlägg om lösa armstöd osv...

• joha20

Jag har ingen direkt egen erfarenhet av Klippan mer än att jag inte tycker att den är så skön att sitta i när jag varit hos vänner.
    Om jag ska rekommendera en IKEA soffa av de lite mer prisvärda slagen så är det NIKKALA. Den är superskön att sova i. Jag har sovit nästan hela nätter i den när jag råkat somna framför TV:n och inte fått ont i ryggen. Är en 1000-lapp dyrare dock.

• Gun

Jag har heller ingen Klippan (har en annan från IKEA) men det jag tyckt när jag stött på den hos kompisar är att den ser lite.. hafsig ut? Alltså, den liksom faller ihop lite efter ett tag, ser lite "trött" ut. Man märker liksom att den inte är så arbetad.

Svar på tråden ikea:s soffa klippan