• Bröllopmaj2010

Skit!

Suttit och planerat in en inköpsresa till Tyskland 1:a maj, men calle har ju stängt då! åh nu sprack hela min planering, måste försöka trycka in det någon annan helg. Vi gifter oss 29 maj och nu är det något inbokat varje helg!

Var tvungen att avreagera mig lite..

• Svar på tråden Skit!
  • Malla och Mojje

Jag vet inte vem "Calle" är men du kan inte ta ledigt på Valborsmässoafton då? Många jobbar ju ändå halvdag då...

• Öckerö

har du kollat om citti är öppet?

• Therese 83

Fleggard i Heiligenhafen har öppet. Ligger en bit nedanför Burg om ni åker via Puttgarden.

• Flotten

Strunta i Calles(rörigt och ostädat) det finns andra butiker i Burg, som jag då förmodar att du skulle till.
    prova tex
    www.sky-grenze.de   alltså Sky som ligger i samma område som Calles, där ligger också Fleegaard,Aldi och några butiker till. Kolla deras öppettider.

Finns ju butiker i Danmark också som kan prestera bra priser, på vin åtminstone.

Fötex butikerna har alltid något bra vin på tilbud  www.foetex.dk  och det finns ett par längs med vägen från Kastrup till Rödby
    prova annars  www.bilka.dk  de är i samma kedja som Fötex men större butiker finns bl.a på Fields som man passerar när man är på väg från Öresundsbron ut på E47

danska Nettobutiker är kända för atta köpa upp olika vinlager och sedan sälja dem till bra priser  www.netto.dk  
    Aldi har jag sämre koll på men  www.aldi.dk 

finns ju butiken precis när man kör av bron från Sverige www.driveinbottleshop.dk Där var jag innan jul, kanske inte den piffigaste butiken men de hade ju ett och annat,

• Kattpoet

Eller åk till Stralsund, ha en romantisk  helg och handla på lokala  ölbryggeriet... Oh nom!

• Bröllopmaj2010

Tack för alla förslag!

Efter att ha jämfört kom vi fram till att bordershoppen var billigare eller kostade lika mycket på allt det vi skulle ha, så i går fick vi inhandlat allt vi skulle ha. Anledningen till att jag inte ens kollat priset på bordershopen var att alla sagt att det var dyrare där, men det tycker jag inte stämde alls.

Svar på tråden Skit!