Hur har ni gjort med porslin, glas osv?
Hyr ni porslin, glas och bestick?
Köper?
Ingår i lokalen ni hyr?
Vad gör folk
Hyr ni porslin, glas och bestick?
Köper?
Ingår i lokalen ni hyr?
Vad gör folk
ingår i cateringen för oss.
då vi kommer ha buffe och lokalen saknar ordentlig diskmaskin kommer vi köra papptallrikar och plastglas!! har inte heller plats i budgeten för serveringspersonal. hade tänkt o fråga nån restaurangskola men dom har sommarlov när vi gifter oss!
Hyr av cateringfirman! Inkl. hämtning dagen efter samt diskning. Det kostar 5 kr/glas, bestickpar eller tallrik (evt blir det lite rabatt).
Inte så ofta man har så många gäster en gång till ifall man skulle köpa allt... Nu ska ju vi visserligen "bara" ha middag för ca 25 pers, men vi brukar ändå inte ha så stora middagsbjudningar.
Till den stora tårtbjudningen till alla närvarande vid vigseln som vi kommer att ha utanför kyrkan blir det dock engångsartiklar. Enkelt och bra Letar febrilt efter lite finare engångstallrikar... Någon som har tips kanske?
Vi hyr också utav cateringfirman. Det som är bra med det är ju att vi slipper diskning o.s.v. De levererar, serverar och plockar bort.
Perfekt! :)
vi hyr av cateringen. de tar 10 kr per kuvert så det var ju ingen större summa. o så slipper vi diska lokalen har inte porslin
Då verkar det som om dom flesta hyr av cateringen. Vi har en kock i familjen så han kommer att fixa maten. Vi har tänkt förrätt, buffe, efterrätt och sedan tårta och kaffe lite senare + vattenglas, vinglas, bestick och allt sånt. Så det blir väl skitdyrt hur man än gör. Lokalen som vi funderar på har inte tillräckligt med porslin. Vi blir runt 60 pers
Vi hyr av GH Event, Hyr tält, bord, stolar, ljuskronor i tält taket och allt porslin till 50 pers för 10 000kr, Dom levererar och hämtar. Bygger upp tält och plockar ner. Perfekt
vi får betala 25Kr/kuvert för förätt, varmrättstallrik, assiet till tårtan. förättsbestick, varmrättsbestick, tårtgaffel, sked till kaffet, champangeglas 2/person, rödvinsglas, kaffegods, vattenglas..
Så de behöver inte bli svindyrt.. :)
Vi kommer att hyra från ett församligshem. Glas, porslin, bestick och dukar. Blir nära att hämta för oss.
Vi får låna allt från lokalen. Där finna allting för ca 100 pers. Cateringen och serveringspersonalen sköter om att det diskas. Kolla med någon ungdomslokal i närheten ifall ni kan få hyra därifrån. Eller församlingshem.
Tack för tipset! Blir en tur till Lagerhaus imorgon
Antingen hyr vi av cateringfirman eller lånar av lokalen vi ska vara i = det ingår glas och porslin, men det finns inte så det räcker till 50 gäster (har väl gått sönder genom åren). Om vi har tur köper de in nytt porlin innan vi har vår fest.
Hyr av cateringen delvis.
men nu orkar jag itne fundera på hyra allt.
Finns massa i lokalen men man ska ju ha ett vitt och ett rött och sen vatten
kraffer till vatten uscchhhhaaa jag har panik.
Ska till lokalen ikväll 18,00 och kolla,.