• danicalifornia

Hippa mamma???

Har nu fått reda på att min mamma ska gifta sig i oktober! Jippie!!!! äntligen ska hon gifta sig med sin sambo sen 10 år!!! MEN!!!! jag o min syster hade tänkt att fixa en möhippa åt henne!! Vad kan man hitta på med en 56årig kvinna som är lite mjäkig?? Vi vill att hon ska få en rolig kväll hon kan minnas lääänge!! skulle gärna vilja ha lite tips!!

• Svar på tråden Hippa mamma???
  • Eriane

Spa dag med god middag på restaurang efter? Klassiskt

• KatjaB

någon aktivitet som att rida islandshäst eller nåt kanske? lite lagom sådär men ändå kul att prova på, spa och middag

• Sebastiána

Vad gillar hon att göra? Finns det något hon länge velat göra men inte haft råd med/tid till/blivit färdig med att göra?

• Niini

När mamma var med o "hippade" (hon hade eg. redan gift sig i hemlighet) en arbetskamrat (alla var 40-60 år) så hade de packat en stor resväska med allas badkläder, öl/cider, 60-talskläder åt henne osv.. De fångade upp henne innan hon skulle gå hem från jobbet o sa att nu ska vi på en liten resa, gubben din ha packat de du ska ha! Sen gick dom till tågstationen o yrade på lite där o låtsades fundera vilket tåg de skulle ta.. sen sa de att de ångrat sig o att de skulle gå på en öl istället. De hade hyrt bastu med tillhörande pool i närheten så de gick dit o simmade, talade o drack. Hon som blev hippad hade självklart väldens fulaste baddräk! Sen skulle de vidare o äta på restaurang, så då fick hon sätta på sig de fula 60-talskläderna inna de gick.

Inte vad en möhippa är för uga men i efterhand hade hon sagt att hon hade jättekul :)

Sen kan ni alltid ta med henne på spa eller nåt sånt o skämma bort henne totalt, sånt brukar alltid gå hem!

• danicalifornia

vi funderar på typ wallmans, ta ut henne på nån middag och typ en show! eftersom vi bor i sthlm har vi massor att välja på. Hennes blivande man har redan gett henne att simma bland delfiner och klappa vargarna på kolmården vilket är hennes dröm, så det lutar åt spa eller mysig middag!!

ni får gärna fortsätta komma med ideer!!

• danicalifornia

åhh!!!! det skulle vara så sjukt kul!! vet inte om hon skulle uppskatta det lika mycke som jag o min syster!! skulle vara så härligt om det kom in en polis med handklovar och dra av en liten dans för henne!!!! helt fantastiskt!!!{#lang_emotions_laughing}

• Niini
    danicalifornia skrev 2010-04-23 09:47:17 följande:
    åhh!!!! det skulle vara så sjukt kul!! vet inte om hon skulle uppskatta det lika mycke som jag o min syster!! skulle vara så härligt om det kom in en polis med handklovar och dra av en liten dans för henne!!!! helt fantastiskt!!!
    Haha :D Vet iaf att min faster skulle gå helt nuts om hon skulle få nåt sånt :P
  • Niini
    Niini skrev 2010-04-23 09:48:33 följande:
    Haha :D Vet iaf att min faster skulle gå helt nuts om hon skulle få nåt sånt :P
    O hon e lite på 60 :)
  • Niini

Eller så försöker ni få hennes sambo o dra en liten dans ;)

• Sebastiána
    Niini skrev 2010-04-23 09:45:23 följande:
    Hyr en manlig strippa åt henne ;)
    Nej gör inte det!!!
  • danicalifornia

ännu roligare!!!!! kan nästan se det framför mig!!! hur denna lite blyga kontors man drar av en dans!! tror iof att om vi får i mamma lite vin så skulle hon gilla allt!

• Niini
    danicalifornia skrev 2010-04-23 09:55:49 följande:
    ännu roligare!!!!! kan nästan se det framför mig!!! hur denna lite blyga kontors man drar av en dans!! tror iof att om vi får i mamma lite vin så skulle hon gilla allt!
    Vin kan göra mycket ;)
    Själv skulle jag nog aldrig uppskatta en strippa, vilt främmande karl i famnen {#lang_emotions_foot_in_mouth} Däremot om de skulle få sambon o ställa upp (never gonna happen{#lang_emotions_wink}) skulle det nog vara betydligt mer uppskattat :)
  • danicalifornia

det lutar nog åt wallmans och ett bord nära scenen!!! och meddela att vi har en hippa vid bordet!!

• OomphGirl

Boka billiga flygbiljetter till england eller irland och gå på hästkapplöpning och bo på mysigt b&b. 

blir inte dyrt men är alltid underbart

Svar på tråden Hippa mamma???