• LillaMiaPia

Vart hittar jag kläder som gäst till ett bröllop?? Hjälp!

Hej!

Jag är bjuden på bröllop i maj och letar nu för fullt efter en klänning som jag kan ha på mig. Jag bor i Göteborg och har varit runt i stan och letat, men tycker inte att jag hittat något....

Snälla, tipsa mig om vart jag kan hitta en fin klänning till bröllopet. Antingen i butiker i Göteborg eller på nätet.

Tack!!

• Svar på tråden Vart hittar jag kläder som gäst till ett bröllop?? Hjälp!
  • Plutten2010

Jag vet inte vad du tycker är fint {#lang_emotions_wink} men jag har följande tips på nätbutiker;
    * Haléns (www.halens.se)
    * Nelly (www.nelly.com
    * Bubbleroom (www.bubbleroom.se)

Upptäckte själv en samlingssida som heter www.modegallerian.se och de verkar sammanställa ett antal nätbutikers utbud.

Vila brukar annars ha väldigt fina klänningar http://vila.dk/ Tror att bl a Vero Moda brukar ha klänningar från dem.

• Sebastiána

Vad är det för klädkod?

• bruden i skogen

Vill du åka en bit så finns det en superfin affär i Ängelholm. Sernys heter den och både syr och har massor med färdiga saker. Både långt och kort

Har själv fått sytt upp min klänning där.

• LillaMiaPia

Klädkoden är kavaj/kostym.

Det jag är ute efter är en klänning som går strax nedanför knät, gärna i blankare tyg och i gärna någon fin färg.

Tack för länkarna, ska kika.

• mct73

Det beror ju förstås hur mycket du vill lägga på klänningen... men brud och bal butiker har ofta fina klänningar i blankt tyg i fina färger. Kan vara värt att kika in i en kanske.

• LillaMiaPia

Då jag väldigt sällan använder klänning, vill jag inte lägga allt för mycket pengar på den, eftersom det lätt kan bli att den blir hängande i garderoben.. Men säg mellan 500-800 kr.

• Love is

vilken storlek behöver du?

• mindröm

Printzess på Linnegatan har en del klänningar till bra priser. Kolla in på deras hemsida.
    Lycka till!

Svar på tråden Vart hittar jag kläder som gäst till ett bröllop?? Hjälp!