• Tildas5

Kall drinktilltugg??

Vi ska ha buffé på vårt bröllop. När gästerna anländer till festlokalen har vi tänkt att ha mousserande vin och mingel. Är det någon som har tips på en kall förrätt eller drinktilltugg som kan förberedas ett tag innan?

• Svar på tråden Kall drinktilltugg??
  • bobods

Superenkla och supergoda snittar:

Smeta ganska mycket mjukost med ädelostsmak på tunnbröd. Lägg på några spenatblad. Rulla ihop och skär i ca 3 cm tjocka bitar. Klart!

• Moi mokulat

vi ska också ha lite tilltugg som min tärna och bestman ska göra. massa tips tack. Enkelt billigt, ska gå att göra kvällen innan

• MaddeåMats

Kanske coklad doppade jordgubbar eller physalis?

• Therese 83

Vi ska ha laxrulle fylld med färskost med pepparrotssmak och bladspenat. Kan göras inna och frysas in. Sedan kommer jag att ha lantchips med  lite creme fraiche och  löjrom.

• ar100522

Vi ska ha tunnbrödsrullar med creme cheese, pepparrot, skinka och rödlök. Nackdelen är att de blir lite degiga bara efter ett par timmar. Vi hade tänkt att göra dem dagen innan - de smakar bra men konsistensen blir inte lika bra.

• Jvö

vi ska ha snittar som tilltugg till välkomstdrinken, sen ska vi ha buffe, och bröllopstårta efteråt.

• Moi mokulat

Finns det att få tag i jordgubbar i Augusti? Har inte sänsongen tagit slut?

• Tessthemess

Moi mokulat skrev 2010-04-25 19:22:01 följande:
    Finns det att få tag i jordgubbar i Augusti? Har inte sänsongen tagit slut?

Ingen aning. Visste inte att dom gifte sig i Augusti.. Men om det inte finns jordgubbar så kan man ju ha annat..? :)

• Moi mokulat

nee de var bara en fråga hihi

• Sebastiána

Jordgubbar finns i augusti. Jag har plockat jordgubbar på självplock i Skåne i början av augusti i alla fall. Det finns en del sena sorter!

Svar på tråden Kall drinktilltugg??