• sandralainen

Provbakat bröllopstårta

Nu har jag provbakat min bröllopstårta. Vilket meck. Är inte säker på att jag kommer orka göra det.

I tårtan hade jag chokladbottnar med grädde-hallon, chokladkräm-hallonlikör och runtom choklar-päroncognackräm. Sen utanpå hade jag vit sugarpaste.

Tror jag kommer köpa färdiga tårtor och bara dekorera som jag vill.

Ni som gör egna, hur orkar ni? Har ni många att baka??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-24 20:17
    Förresten, bilder finns i galleriet om ni vill se
  • Svar på tråden Provbakat bröllopstårta
  • Eftertioår

Den ser iallafall väldigt fin ut ! Men det är nog smart att göra det enklare om du har möjlighet. Nära inpå bröllopet kommer det ju vara en hel del att stå i.

• sandralainen

Tack :)
    Ja jag tänkte också att man har andra saker för sig. Bra att testa att baka innan så man vet vad man ger sig in på. Tänkte nog inte så långt. Vill hellre gå på ansiktsbehandling och massage och vara nervös med nån kompis.

• Cherrygirl

jag ska baka min tårta men håller den rätt så enkel..

Det ska vara en trevåningstårta med två olika lager mousse i varje våning.

Alla dekorationer gör jag typ 1vecka innan så de hnner stelna och bli fina, sedan beställer jag färdig skurna bottnar från konditori.

Så det enda jag gör är att slänga ihop tre tårtor i olika storlekar sedan placerar dem ovanpå varandra och så garnerar dem.

• April 99

vi kommer okcså göra våra tårtor, men de är frysta moussetårtor så de kan man göra ett par dagar innan. Chokladbottnar med choklad- och hallonmousse, relativt enkelt och bara att frysa in för att sedan tina natten mot den stora dagen, så är det bara att dekorera tårtan sen :)

• sandralainen

Oh moussetårtor är så gott. Och mycket enklare att göra. Ska funera på det hära. Verkar som om många ska ha nått med choklad i alla fall. Det är ju så gott.

Lycka till med bakandet

• Cherrygirl
    April 99 skrev 2010-04-25 08:18:40 följande:
    vi kommer okcså göra våra tårtor, men de är frysta moussetårtor så de kan man göra ett par dagar innan. Chokladbottnar med choklad- och hallonmousse, relativt enkelt och bara att frysa in för att sedan tina natten mot den stora dagen, så är det bara att dekorera tårtan sen :)
    Det jag funderar på med frysta mousse tårtor är hur de blir sen när de väl är tinade och man ska ha på sp.. För sp tål ju inte vatten, så smälter den ju typ..
  • April 99

när jag har tinat dem så har de inte blivit vattninga, gäller ju att de har tinat innan man dekorer dem

Svar på tråden Provbakat bröllopstårta