Ta ut p-stav.
Lillsyrran sa att det är jätteläskigt, stämmer det?? Att dom liksom får skrapa loss den för den fastnat inne i armen. Och lokalbedövning gör ju skitont, det visste man sen länge...
Men är det verkligen så hemskt..? HJÄLP!!
Lillsyrran sa att det är jätteläskigt, stämmer det?? Att dom liksom får skrapa loss den för den fastnat inne i armen. Och lokalbedövning gör ju skitont, det visste man sen länge...
Men är det verkligen så hemskt..? HJÄLP!!
Hej! När jag tog ut min kändes det knappt, de la ett litet snitt där den fanns och sen drog dom bara ut den, ingen fara alls!
Det bror på hur bra läkekött du har. Mina hade lite bindevävnad om sig som de fik skrap/rycka loss, men det spände bara iochmed att lokalbedövningen funkade. Visst blev ärret större än det var vid bara insättning, men jag räknar fortfarande p-stav som det bästa preventivmedel jag provat!
Hade mina inne i lite mer än fem år, ska jag kanske tillägga!
Jag har plockat ut p-stav två gånger och bedövningssalvan man får (Embla tror jag den hette) fungerar utmärkt. Var bara noga att klutta ut den över HELA staven, inte bara där de kommer lägga snittet (misstag jag gjorde första gången).
Klart man känner att de är där och pillar men ingenting att oroa sig för!
Man får väl bedövningsspruta?? Funkar salva lika bra? Usch, hatar sånt här...
Har också tagit ut ett par såna. Första gången la jag på salvan för sent så då fick jag göra med med lokalbedövning, andra gången räckte med med embla-salva. Spänner lite men det gör inte ont. På min fick dom också jobba lite för at få ut den men det gör inte alls ont. Inget att oroa sig för!
Min hade fastnat så det var rätt meckigt att ta bort den. En kirurg fick komma och plocka ut den så det tog rätt lång tid. Men det gjorde inte speciellt ont varken då eller efteråt. Var med när en kompis plockade ut sin för tre veckor sedan, det tog ca 4 min och hon märkte inte ens när den kom ut!
Själv upplevde jag det som att det gjorde ondare att sätta in staven, eller ja dagarna efteråt, än vad det gjorde att ta ut den. Nån salva hade jagh inte utan bedövades med sprutan lite itaget. Kan tillägga att jag hatar sprutor och sånt men p-staven i sig funkar så bra att jag försöker härda ut när den ska bytas