• Vipps80

    osa om 6 dgr och fått 1 svar :-(

    Hej!
    Vi har osa den 3e maj och har fått 1 svar. Börjar kännas liiite stressande. Ska man börja påminna folk eller???

  • Svar på tråden osa om 6 dgr och fått 1 svar :-(
  • Maria Adelé

    åhhh, det där går jag också och oroar mig över, att jag ska behöva ringa och påminna folk om osa-datumet... vi har bjudit ca 100 pers och det är endast några få som har lämnat besked några har tackat nej och några har tackat ja, men det är forfarande typ 90% som jag inte vet någonting om ännu och vårt sista datum är 23 maj. Det kan ju vara så att folk verkligen väntar tills sista sekund med att svara, orsak okänd. Annars finns ju möjligheten att folk glömt bort för det är ju inte särskilt troligt att ingen kommer! Det enda man kan göra är nog att ringa och påminna tyvärr...  

  • Jmms

    Vänta till 4:e maj. Då får du avsätta en eftermiddag till att ringa runt. Synd. Vi räknade med detta, att folk är sent ute, så vi satte osa-datumet en vecka tidigare än nödvändigt. Däremot så hade jag trott att betydligt fler skulle ha anmält sig redan, särskilt nära vänner och familj.

  • Eriane

    Vi har osa en månad innan bröllopet men ca hälften av gästerna har redan tackat ja. Och vi har fortfarande några få som inte fått inbjudan för att jag inte fått tag i deras adresser än.

  • Vipps80

    Hej!
    Jag känner att jag nästan blir lite irriterad när folk är nonchalanta mot den viktigaste dagen i ens liv. Töntigt kanske men det känns lite så. Jag blir alltid så glad för inbjudningar och försöker visa tacksamhet genom att svara så snabbt som möjligt. Om inte annat åtminstone tacka för inbjuda och säga att jag måste vänta lite.

  • elisabettan

    JAg förstår inte varför folk gör så. Varje gång jag har blivit bjuden på bröllop har jag genast ringt för att gratulera och tacka ja. En bröllopsinbjudan blir man ju så GLAD av!!!!! Hoppas era gäster hör av sig snart....

  • pernillamo

    Fy vad tråkigt!! hoppas det löst sig för dig.

Svar på tråden osa om 6 dgr och fått 1 svar :-(