• mountainleaf

Finns det gröna/limegröna gerbera?

Som rubriken säger: Jag ska ringa till blomterhandlarn imorgon och prata brudbukett!

Jag vet att det finns några ljust gröna rosor och nejlikor men jag vill ha gerbera eftersom det är min favorit!
    Jag tänkte mest ha bara en knippe med gerbera och inte nått pretantiöst;)

• Svar på tråden Finns det gröna/limegröna gerbera?
  • prickigkatt

Jag har också sett nån gång att det finns ljusgröna gerberor!

• mountainleaf

Jihoo! Tack, då behöver jag inte känna mig dum imorgon när jag ska fråga!

• mountainleaf

Nehej, det fanns inte men hon skulle kolla upp om man kunde beställa det. Det är ju mitt i sommaren och de har inte så mycket på lager då..

• bruden i skogen

Jodå, det finns limegröna.

• mountainleaf

Gud så bra!

Allt går väl att få om man är ute i god tid och beställer? ;)

• Kittybruden

jag var å beställde brud bukett igår.. det FINNS lime gröna gerberer.. dem är ju inte så naturliga men det går å beställa..inga problem !!

Hoppas du får ihop en kanon fin bukett..
    ett tips ..jag såg lime grön gerbera och grönt "gräs stån" ihop med rosa "trassel runt " buketten.. sååå fint.. långa stjälkar och dess yviga blad..

Bara ett tips.. Kram

• mountainleaf

Tack snälla Kittybruden!

Det lät som en fin bukett men jag ska inte ha rosa i min bukett ;) Jag har några förslag men jag ville bara ha limegröna gerbera i en rund bukett det långa stjälkar.

• 20th century fox
    bruden i skogen skrev 2010-04-30 23:30:39 följande:
    Jodå, det finns limegröna.
    vet du vad dem heter i sortnamn? eller är de färgade på något sätt?
  • passionsblomman

Jag har faktiskt aldrig sett just limegröna vare sig Gerberea eller Germini, och då har jag ändå jobbat i partihallarna. Men det kommer nytt och nya sorter hela hela tiden, så det lönar sig att be floristerna kolla med sina leverantörer. Det går omöjligt att veta alla sorter i huvudet och det är spännande med allt nytt som dyker upp.

Svar på tråden Finns det gröna/limegröna gerbera?